Gå til innhold

Oppgradering av gpu eventuelt mer


Anbefalte innlegg

Hallo, 

Bygget ny pc i 2018 for kontor og litt spill. Da spill som cs go. Har vurdert å skaffe meg modern warfare nå også. Men i det siste så virker det som skjermkortet har begynt å tulle. Kjører displayport med får ikke signal på begge de portene på kortet. Men får da jeg bytter til hdmi. Men da får jeg også opp at det er oppdaget et feil med tilkobling skjerm eller hva det sto. Så tipper kortet er klart for å bli byttet ut. Kjøpte dette brukt i 2018.

Har følgende:

CPU - Ryzen 7 1800x

Minne - G.Skill Flare X DDR4 16GB KIT 3200Mhz2x8GB, PC25600/3200Mhz, 16GFX AMD Ryzen, CL14

Gpu - Radeon RX 480 8GB nitro +

Psu - EVGA GQ 650W Hybrid Modular 80+ 

Hk - msi b-350 am4. Husker ikke helt versjonen. 

Ssd m2 - Samsung 970 EVO 250GB M.2 SSD

Skjerm - msi 24" Curved 144hz 

Hva anbefaler dere å gjøre med dette oppsettet? 

 

Endret av Mogge86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
koford skrev (Akkurat nå):

Flaskehals vil alltid være til stede uansett hva, alt avhenger av hva du gjør.
I ditt tilfelle så vil 1800X parret med 2060 (eventuell "super") være bra valg, jeg ville ikke gått noe særlig høyere enn det.

Høres bra ut. Da er det bare å lete etter et 2060 eller 2060 super kort. Minnet er greit til dette eller? Eller burde jeg øke til 32GB?

Lenke til kommentar
Mogge86 skrev (9 minutter siden):

Høres bra ut. Da er det bare å lete etter et 2060 eller 2060 super kort. Minnet er greit til dette eller? Eller burde jeg øke til 32GB?

16GB 3200MHz holder massevis, selv jeg og mange der ute kjører 16GB til spill etc.

Endret av koford
Lenke til kommentar

Nvidia med freesync fungerer ikke veldig bra etter min mening.

Det er veldig avhengig av hvilket spill du spiller, hvilke driver du kjører og hvilke skjerm. 

I de fleste spill fikk jeg flickering med freesync på 2080 ti, i enkelte spill var flickeringen såpass konstant at det ikke gikk an å spille spillet. I tillegg fikser ikke freesync input lag, stuttering på lavere fps, eller ghosting på høy refresh rate slik g-sync gjør.

Oppsummert fungerer det bedre å låse fps til monitoren med v-sync enn å bruke freesync på et nvidia kort.

Skal du bruke freesync går du heller for 5700 XT. Skal du ha nvidia kan du likegreit droppe freesync funksjonen, eller gå for skjerm med g-sync etter min mening.

Vet noen få er heldige med freesync på nvidia kort, men det er et lotteri som avhenger helt av spill, drivere og skjerm. Nvidia gir heller ikke ut drivere som fikser eller optimaliserer for freesync, noe som ikke er så rart da de fokuserer på g-sync.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mogge86 skrev (33 minutter siden):

Jeg har allerede en skjerm med freesync så vil jo bruke dette videre. Men da får jeg se om jeg finner et 5700XT kort i stedet da om det er bedre til oppsettet jeg har? 

Det er bedre til oppsettet du har med tanke på freesync.

Verdt å nevne at AMD har hatt en del driverproblemer med RX serien, om det er verdt freesync er en vurderingssak :)

Så spørsmålet er nok mer, hvor viktig er freesync for deg. Er det kjempeviktig væså helt klart 5700 XT, men er det en funksjon du kan klare deg ute ville jeg vurdert 2060 S :) 

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om det er viktig for meg i det hele tatt ? har nylig tatt å startet med litt gaming igjen. Så har liksom ikke satt meg så mye inn i dette med freesync og den biten. Kjøpte en skjerm som tilfeldigvis støttet dette. Noe mer enn det har jeg ikke peiling på. Så her trengs det hjelp. 

 

Skal spille cs go og modern warfare. Det er vel de spillene det kommer til å gå i. 

Lenke til kommentar
Mogge86 skrev (18 timer siden):

Nå vet jeg ikke om det er viktig for meg i det hele tatt ? har nylig tatt å startet med litt gaming igjen. Så har liksom ikke satt meg så mye inn i dette med freesync og den biten. Kjøpte en skjerm som tilfeldigvis støttet dette. Noe mer enn det har jeg ikke peiling på. Så her trengs det hjelp. 

 

Skal spille cs go og modern warfare. Det er vel de spillene det kommer til å gå i. 

Om du stort sett spiller fps spill ville jeg gått for 5700 xt og freesync :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...