Gå til innhold

Erfaring / valg av internettleverandør, Get vs Telenor?


Anbefalte innlegg

Moderatormelding: Tråd splittet ut fra «SNIKTITT: Get BoX Her er Gets nye dekoder»

Prøver meg her.. etter at Telenor velger å legge ned kobberlinjen (fasttelefonlinje) -og ønsker at jeg skal hive meg på deres forrykende Wi-Fi Home med hele 30/10 til den nette pris av 699,- pr. mnd, ønsker jeg å prøve meg på internett via Get coaxkabel. De tilbyr 300/15 til den samme prisen. Har noen av dere andre den?

Jeg har ikke fiber til huset, eller så hadde jeg så klart godt for det.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
hojohansen skrev (1 time siden):

Prøver meg her.. etter at Telenor velger å legge ned kobberlinjen (fasttelefonlinje) -og ønsker at jeg skal hive meg på deres forrykende Wi-Fi Home med hele 30/10 til den nette pris av 699,- pr. mnd, ønsker jeg å prøve meg på internett via Get coaxkabel. De tilbyr 300/15 til den samme prisen. Har noen av dere andre den?

Jeg har ikke fiber til huset, eller så hadde jeg så klart godt for det.

Hvorfor ikke bare prøve å bruke Telia X mobilabonnement når familien først skal bytte?
Det blir kanskje litt snaut med data, men likevel.
Forøvrig vil jeg nevne at ICE har fri bruk på sine største abonnement.

Hadde helt klart gått for Get fordi prisen til Telenor er helt i det blå.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (4 timer siden):

Hvorfor ikke bare prøve å bruke Telia X mobilabonnement når familien først skal bytte?
Det blir kanskje litt snaut med data, men likevel.
Forøvrig vil jeg nevne at ICE har fri bruk på sine største abonnement.

Hadde helt klart gått for Get fordi prisen til Telenor er helt i det blå.

Dette omhandler ikke mobilabonnement, men internett til huset...

Lenke til kommentar
On 3/10/2020 at 9:17 PM, hojohansen said:

Dette omhandler ikke mobilabonnement, men internett til huset...

Var vel mobilt bredbånd han siktet til. Et kurant alternativ, hvertfall når 5G blir mer utbredt.

Både jeg og fattern har forøvrig Get-bredbånd, 150/15. Funker veldig bra. Nyeste DOCSIS-standarden, 4.0 eller 3.1 full duplex, støtter dessuten 10gbps opp og ned, så hybridfiber som de kaller det, fiber til boksen ute i gata, coax inn til huset, er godt rustet for fremtiden. Litt høyere latency enn ren fiber helt til huset, samt mye lavere upload/download-ratio (hastighet). Annet enn det har jeg ingen ting negativt å si. Får til og med lov til å bridge modem-ene deres om en vil kjøre egen NAT-router.

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar
hojohansen skrev (På 10.3.2020 den 15.20):

Prøver meg her.. etter at Telenor velger å legge ned kobberlinjen (fasttelefonlinje) -og ønsker at jeg skal hive meg på deres forrykende Wi-Fi Home med hele 30/10 til den nette pris av 699,- pr. mnd, ønsker jeg å prøve meg på internett via Get coaxkabel. De tilbyr 300/15 til den samme prisen. Har noen av dere andre den?

Jeg har ikke fiber til huset, eller så hadde jeg så klart godt for det.

Hvis du bor i et område hvor Get har et relativt oppgradert nett, som det tyder på når de tilbyr 300/15, så er det bare å slå til. Har hatt coax fra Get i mange år, og det har fungert utmerket. Borettslaget oppgraderte til fiber fra Get for et par år siden, men det minimal forskjell i daglig bruk bortsett fra upload av store filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...