Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Handsfree funker ikke med bluetooth


Anbefalte innlegg

Hei 
Jeg skal prøve å fatte meg i korthet. Kort sagt: mobilen pairer fint med bilen. Men når jeg skal bruke touch skjermen i bilen til f.eks å ringe ut mens den er koblet til eller akseptere samtaler som kommer inn, snakker ikke mobilen og bilen sammen. 

Jeg får opp "dialing failed, check your phone status" og den slår seg av. Spotify funker noen ganger men kødder seg til om noe "annet" går galt. Når jeg prøver å ringe så ser jeg heller ikke at jeg ringer fra mobilen.

Dette funket utmerket for noen uker siden men krølla seg til etter ferie. 

Verkstedet sier at de har satt systemet tilbake på "factory reset".

Noe er åpenbart galt, jeg bare finner ikke ut hva som har skjedd eller "hvem" som har skylden (mobil produsenten eller bilen). 

Tips/triks? Noen som har opplevd liknende? For ordensskyld har jeg en Hyundai i20 active, 2016 modell. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zanta skrev (16 timer siden):

Hvilken type mobil har du? Har du prøvd med en annen? Trolig manglende kompatibilitet mellom bil og mobil. 

Asus zenfone. Fungert fint inntil nå nylig etter jeg oppdaterte den mens jeg var på ferie. Alle andre mobiler fungerer fint... 

Lenke til kommentar
zanta skrev (4 minutter siden):

Nedgrader til forrige versjon. Eller bytt telefon. Eller bil.

? tror ikke det er bilen som er problemet selv om jeg er åpen for alt. Jeg er ikke teknisk anlagt av meg så vet ikke hvordan jeg nedgraderer på tlf. Men spørsmålet er om jeg får bytta tlf. De vil mest sannsynlig ikke la det gå som "garantisak". Jeg har fått noen til å ta en vurdering. Siden mobilen kobler seg fint opp til både bil og andre trådløse enheter vil jeg ikke få opp feil ved feilsøking eventuelt vil de si at det er "firmware" feil og da dekkes det ikke av reklamasjon. 

Lenke til kommentar
zanta skrev (4 timer siden):

Det er ikke uvanlig at enkelte biler har problemer med enkelte telefoner. Da må man velge hva som er enklest: Bytte bil eller bytte mobil.

Nei det skjønner jeg. Er bare veldig rart at den har fungert toppers i 6mnd for å SÅ Ikke fungere. I tillegg fungerer fint med andre toppmodeller :) Den skal hvertfall kunne kobles til alle modeller og merker i følge verkstedet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...