Gå til innhold

Pcen vil ikke starte opp, tenger hjelp


joro

Anbefalte innlegg

Maskinen er en pentium 3, abit bx-133 raid hovedkort.

Når jeg trykker på power-knappen begynner cpu vifta og gå, samt at lampa på hovedkortet lyser og lysene på frontpanelet, men det er også det eneste som ser ut til å funke.

Er det noen som kan fortelle meg hva som er galt, ternger noen tips før jeg begynner å dissekere maskinen, hadde tenkt at den skulle stå i nettverk.

Alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer bakgrunnsinformasjon:

Har klokka litt, men det er en god stund siden (ca ett år?), ja jeg har fikla en del i maskinen, men skulle ikke tro det var årsaken. Maskinen fungerte fint helt til en dag hvor det ikke fungerte lengre, maskinen hadde ikke vært åpnet på en god stundt da dette skjedde.

 

Vifta på psu starter ikke opp når jeg starter maskinen er det normalt?

Finner egentlig ikke noe god grunn til at den skulle slutte å gå.

 

Jeg tror det er psu eller hk som trøbbler

Håpet mitt er at det er psu som ikke funker, for det kan jeg lett få tak på ny.

Lenke til kommentar

hadde nettopp dette problemet selv p.g.a overklokking. Pc'n ville ikke starte opp, alle lys og vifter gikk, men jeg fikk svart skjerm.

Det eneste jeg trengte å gjøre var å holde *Insert* knappen inne når jeg skrudde på pc'en og så *resatte* bios seg.

 

Annet du kan gjøre er å ta ut *en* jumper fra HK og starte en gang... (les i manual for HK)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

hadde en vifte som ikke ville gå når jeg startet pcn. Bios'en hylte høyt og skudde seg av etter noen sekunder. Fant ut at dette var noe som skulle skje via bios når vifta ikke vil gå. Måtte ta fingern bort på vifta og snurre den forsiktig så begyndte den å gå, :D og masken bootet seg som normalt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...