Gå til innhold

Tips til sata strøm kabel for ASUS 970 Pro Gaming/Aura, Socket-AM3+


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en sata strøm kabel til Western Digital Caviar Blue 1TB Review (WD10EALX) (se bilde) men jeg har lest en del at strøm kablene fra komplett er brannfarlige, har noen erfaring med dette? og har noen andre anbefalinger? jeg kunne ikke finne noen andre typer heller. 
https://www.komplett.no/product/812278/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/stroemkabler/stroemkabel-hd-525-til-sata 

https://www.komplett.no/product/314054/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/stroemkabler/stroemkabel-525-til-2x-sata

thumbnail_IMG_20200311_125851.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elias H skrev (25 minutter siden):

jeg har lest en del at strøm kablene fra komplett er brannfarlige

Hvor i alle dager har du funnet noe sånt? Ingen SATA kabel er brannfarlig.
Men hvis man lager en kortslutning spiller det ingen rolle hvem som har laget eller solgt kabelen, isolasjonen vil antagelig smelte.

PS: Det spiller ingen rolle hvilken disk eller hovedkort man har, SATA kabler er generiske.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Åja jeg går bare ut ifra 2 av anmeldelsene fra produktet på komplett nettsida, der en sier: "SATA overgangene kan ta fyr ? (Soga er vel at ofte er de ikke støpt slik at lederene er tilstrekkelig fra hverandre også smelter plasten og lederene kortslutter."

og en annen sier: "Disse støpte Molex-SATA adapterne tar lett fyr. Min kortsluttet og begynte å brenne for en halv time siden, heldigvis merket jeg det med en gang" 

Lenke til kommentar

Slike MOLEX er ikke verdens beste kontakter, men det skal godt gjøres å få de til å kortslutte. Det er alltids noen som er uheldige eller uforsiktige, men umulig å vite hva som ligger bak den ene anmeldelsen (den andre referer vel bare til den første?)
Det finnes sikkert millioner av slike adaptere i bruk uten problemer.

Lenke til kommentar

SATA-strømpluggene er laget for relativt liten strøm og de kan fort overopphete hvis de brukes feil. F.eks. hvis de ikke blir plugget helt inn, hvis de brukes med slike splittere man får på eBay/ali/wish/whatever eller man plugger de i tvilsomme produkter fra nevnte kilder som bruker slik SATA-strømkontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...