Gå til innhold

Koble studiomonitorer til TV/receiver?


Anbefalte innlegg

Hei, har et par Yamaha HS7 stående som jeg ønsker å bruke som høyttalere til TV/media-oppsettet mitt.

Har søkt litt rundt på nett og ser folk flest anbefaler å få tak i en forsterker med "pre-outs", men ser ikke ut til å finne forsterkere med "pre-outs" som ikke koster alt for mye (har budsjett på maks 3000,-). Ifølge denne artikkelen kan man koble høyttalerne til forsterker via speaker level -> line level converter. Noen tanker rundt dette? Ser noen nevner audio distortion/noise.

Per idag har jeg en Sony STR-DH520 forsterker uten "pre-outs", men ser det er et par RCA tilkoblinger under "Video" med "Audio out" som kanskje kunne funket? Eller tar jeg helt feil?

Bilde av RCA audio out på Sony forsterkeren:

Spoiler

1021772150_Screenshot2020-03-08at17_33_43.png.19e9d03ea71a2a524a49c00bad8758e6.png

Noen tips til hvordan jeg kan få høyttalerne koblet til TVen? Trenger ikke nødvendigvis bruke den forsterkeren jeg har fra før, men vil gjerne kunne styre volum via fjernkontroll (og holde meg innenfor budsjettet). Hodetelefonutgangen til TVen er ikke et alternativ da det funker dårlig med justering av lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker litt overkill å bruke 3k på noe som jeg kun kommer til å bruke for å få høyttalerne koblet til TVen?

Hadde vært greit nok hvis det gjaldt oppgradering av forsterkeren min som begynner å dra litt på årene (har blant annet ikke 4K støtte).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...