Gå til innhold

Hjelp til prissetting av PC


Anbefalte innlegg

Heisann 

Lurer på om folk med litt mer ekspertise enn undertegnede kan hjelpe med å prissette en PC med følgende komponenter: 

Corsair Vengeance LPX DDr4 3200Mhz 32GB
AZRock Z370 Extreme 4
Intel Core i7-8700K
Gigabyte GTX 1080 Ti Turbo 11G
Corsair RM850x 
Noctua NH-D15 CPU-Cooler
Fractal Design Core 2500 Midi Tower

Pcen er kjøpt og bygget i sin helhet i Desember 2017. Den ene M2-porten, (nederste) er muligens ikke så lett å ha med å gjøre, pga en heller mislykket montering for en tid tilbake. Pcen fungerer ellers finfint. 

Det er også montert fire SSD'er, på henholdsvis 64, 120 og 2x 240gb som muligens kan følge med. Vurderer å selge rett og slett pga. endrede prioriteringer rundt hva PC'en min trenger å levere (og hva den trenger å levere på) og siden mine byggedager er forbi. 

Setter pris på alle innspill. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Raindogs said:

Den ene M2-porten, (nederste) er muligens ikke så lett å ha med å gjøre, pga en heller mislykket montering for en tid tilbake. Pcen fungerer ellers finfint. 

Tenker at du bør kunne si med sikkerhet om dette er noe som virker eller ikke, da det kan påvirke prisen.

Dersom jeg nå hadde vært ute etter en PC og funnet en annonse der du skriver akkurat dette, så vil jeg ha vurdert objektet som uinteressant dvs med null verdi (kresen kjøper).

Jeg tenker rundt 1500 - 2000 for hele riggen (ingen lagringsenhet + mulig skade på hovedkort trekker ned)

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (10 minutter siden):

Tenker at du bør kunne si med sikkerhet om dette er noe som virker eller ikke, da det kan påvirke prisen.

Dersom jeg nå hadde vært ute etter en PC og funnet en annonse der du skriver akkurat dette, så vil jeg ha vurdert objektet som uinteressant dvs med null verdi (kresen kjøper).

Jeg tenker rundt 1500 - 2000 for hele riggen (ingen lagringsenhet + mulig skade på hovedkort trekker ned)

Hele PCen blir jo ikke ødelagt av at en M.2-port ikke funger, spesielt ikke hvis han nok til i hvert fall systemdisk.

Jeg sier 8000-10000. Det er ganske bra deler. SSDene er helt uinteressante.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hmm, det er notert. Vel, får prøve å forklare litt nærmere. Da jeg forsøkte å montere en M2-disk en stund tilbake så klarte jeg å...hmm..ta med meg mutteren som det er pekt til på bilde under. 

Det er fullt mulig at denne kan festes på igjen, eller man kan skru inn en skrue der allikevel. En m2-disk skal også kunne festes med en elektrisk teip hvis det er krise. Selve porten er det ingenting galt med (har testet), og man har en alternativ port lenger oppe på hovedkortet. Hovedkortet ellers er det ingen skade på. 

2000 virker vel litt vel uansett litt lavt, man kunne jo tatt ut de enkelte komponentene og solgt de for langt mer. 

Mutter.jpg

Lenke til kommentar
2 minutes ago, RRhoads said:

Hele PCen blir jo ikke ødelagt av at en M.2-port ikke funger,

Løp og kjøp :p

Vel - nå er jeg kanskje en mer kresen kjøper enn gjennomsnittet, men faktum er jo at ulike kjøpere ser ulikt potensial her. Personlig mener jeg at 8kkr er alt for mye mhp. komponentene er 2-3 år gamle.

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (Akkurat nå):

Løp og kjøp :p

Vel - nå er jeg kanskje en mer kresen kjøper enn gjennomsnittet, men faktum er jo at ulike kjøpere ser ulikt potensial her. Personlig mener jeg at 8kkr er alt for mye mhp. komponentene er 2-3 år gamle.

Snakker ikke om hva jeg ville betalt. Jeg snakker om hva den er verdt. Å si 1500-2000 er helt useriøst og tullete. Jeg prøver å være litt objektiv. Delene går for dette på bruktmarkedet:

CPU, hovedkort og minne: 3000,-

Skjermkort: 4000,-

Kjøler: 500

De andre delene er det ikke lett å si bruktpris på, men en 500-lapp til for resten er ikke utenkelig.

8000 er helt fair pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...