Gå til innhold

msn-kostbart?

misfit

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det kostbart å være koblet opp med MSN via en p900 ? hvordan fungerer dette grps systemet? betaler man for nedlastning? tid? :wow: noen som vet?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nesten oppkoblet konstant på msn og icq på min 6600 med agilemessenger og det kostet meg 60 kr på en hel mnd så det er nok ikke så veldig dyrt.

Iallefall når man tenker på at jeg har sendt og mottat tusenvis av meldinger på msn.

Skrevet (endret)

bruker du GPRS'en til mye annet ?

hva er statusen din på GPRS og evt hvilket abb har du ???

( DETTE ER MIN POST #1000 :p:wow::cool::D:thumbs: )

Endret av Errae
Skrevet

Med GPRS betaler man bare for antall bytes man laster ned (i motsetning til wap oppkobling hvor man betaler som om man ringer). Bruker man kun GPRS til MSN (tekst) blir det dermed ikke dyrt.

:thumbup:

Skrevet
Jeg er nesten oppkoblet konstant på msn og icq på min 6600 med agilemessenger og det kostet meg 60 kr på en hel mnd så det er nok ikke så veldig dyrt.

Iallefall når man tenker på at jeg har sendt og mottat tusenvis av meldinger på msn.

for mye står gprs tellern din på ???

viss jeg ikke har reknet feil koster 0,5 mb 40 kr ;D og jeg har brukt 0,4 mb siden i går, og jeg har nesten ikke motatt noen meldinger )=

Skrevet

viss jeg ikke har reknet feil koster 0,5 mb 40 kr ;D og jeg har brukt 0,4 mb siden i går, og jeg har nesten ikke motatt noen meldinger )=

hvoprdan regner du det ut? :wow:

Skrevet

0,081 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned under 0,5 Mb

0,012 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned mellom 0,5-20Mb og

0,008 Kr pr. kilobyte hvis du bruker/lasterned over 20Mb

nokken ta å rekn ut hva det ksoter for en mb ;D

Skrevet

jeg prøvde å koble opp for litt siden,-

oppkobling : 11 kb -> ca 0,9 kr

deretter sjekket jeg traffic countern -> 1243

sendte ei melding : h

deretter sjekket jeg traffic countern -> 1531

noe som tilsvarr 0,02 kr for en bokstav

Skrevet (endret)

Det er jo veldig lett å sjekke hvis du bruker pc. Er jo bare å sjekke aktivitet. Sikkert lett på mobil også, men jeg har ikke greie på sånt.

*edit: Hm.. agile messenger er kanskje ikke det samme som msn.. Eller er det? Det er msn messenger på qtek?

Endret av sirpetterjones
Skrevet

med en pris på 0,02 kr pr. tekn så blir jo det kr.3kroner og 20øre pr. 160 tekn (sammenlignet med sms) da er jo det dyyrt. eller gjør jeg feil her nå?

Skrevet

Dere tar jo ikke hensyn til overhead... Når dere sender en melding har dere en fast datamengde som sendes sammen med meldingen, med diverse informasjon. Dvs at hver bokstav blir billigere jo lengre meldingen er, relativt sett. Det som også er litt pussig er at:

0,081*512=41,472

En halv megabyte koster 41 kr.

0,012*1024=12,288

En hel megabyte koster 12 kr.

Eller faktureres det trinnvis?

bfisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...