Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dengelgen skrev (2 minutter siden):

Nå vises Red Hot Chili Peppers Give it away på MTV Rocks
Det jeg aldri har forstått - det høres jo ut som dem synger GivReAway -men det er jo ingen R i Give it away -et mysterium der altså.....

I engelsk muntlig så putter de en r inn mellom to vokaler(lyder). Vet ikke om de gjør det her, men de sier f ex at ''Australia-r-is a beautiful country. De gjør det i fransk også, og det finnes faktisk minst ett eksempel i trøndersk. Til opplysning.

Lenke til kommentar
Just now, Tyttebærtryne said:

Ja, men hvilken arbeidsgiver/næring legger opp til årsfest 16 mai? Man blir jo fort litt redusert dagen derpå, som er 17 mai, og de forventningene det medfører?

Det er jo en helt annen sak. 

Vi skulle ha årsfesten i slutten av mars, men den ble utsatt pga corona. Lørdag 16. mai var den eneste hvor flertallet kunne stille, så da ble det den dagen. Folk får bare tilpasse seg, uansett lenge siden jeg feiret 17. mai. Jeg og fammen pleide å dra til GC på den tiden hvert år.

Lenke til kommentar
SirOwen skrev (1 minutt siden):

Det er jo en helt annen sak. 

Vi skulle ha årsfesten i slutten av mars, men den ble utsatt pga corona. Lørdag 16. mai var den eneste hvor flertallet kunne stille, så da ble det den dagen. Folk får bare tilpasse seg, uansett lenge siden jeg feiret 17. mai. Jeg og fammen pleide å dra til GC på den tiden hvert år.

He, he, OK. Jeg regner med at champagnefrokost er uaktuelt 17 mai?

Lenke til kommentar
Tyttebærtryne skrev (2 minutter siden):

Her også. Har egentlig aldri skjønt poenget. Rekker jo faktisk å bli på en snurr to ganger i løpet av en dag om man starter til frokost. 

Blir som regel tidlig kveld også når man starter så tidlig, men blir nå sånn i år igjen for min del i hvert fall. Champagnefrokost fra kl 9 på morningen. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Tyttebærtryne said:

Her også. Har egentlig aldri skjønt poenget. Rekker jo faktisk å bli på en snurr to ganger i løpet av en dag om man starter til frokost. 

Mhm.

I tillegg har jeg aldri vært spesielt fan av champagne :D 

Har Demses ville planer for nasjonaldagen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...