Gå til innhold

Klienter for Server 2016 med nytt nettverkskort trøbler med Nettavisen TLS-handshake - hva kan jeg gjøre?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Det er så snålt at jeg nesten ikke får forklart det. Men altså, på hytta har jeg et nettverk med Windows Server 2016 som jeg kjøpte et Intel ET fireporters nettverkskort til. Alt fungerer unntatt en eneste ting: På Nettavisen (og sikkert noen andre nettsteder der jeg bare ikke har vært ennå) blir for klientene stående på TLS-handshake i Firefox og bare stående og surre på "Etablerer sikker tilkobling" med Chrome, som vel er det samme. Android-enheter har samme problemet. I tillegg får ikke appen til NRK Radio på Android-enheter kontakt med serveren, så det går ikke å bruke den. Jeg har prøvd å sette opp RRAS fra grunnen av igjen, og  prøvd med flere DNS-servere (blant annet Googles, også ved å sette dem opp direkte på klienten for å tvinge den til å bli brukt). Jeg kan ikke fatte hva som er problemet. Jeg tror det må være noe med RRAS eller innstillingene for nettverkskortet til internt nettverk, for det går greit å gå på Nettavisen på selve serveren. Er det noen som har noen gode ideer her?

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt skjer. ? Men det rare er at det eneste som er endret, er at jeg satte inn det nettverkskortet, og at det bare påvirker noen ganske få ting. Jeg vurderer sterkt å ta en nyinstallasjon fra grunnen av, med det nye nettverkskortet i fra begynnelsen, så jeg ikke setter opp noe på de to nettverksportene på hovedkortet. Det tar jo mye mindre tid nå enn det gjorde i tidligere tider. :) Jeg bruker bare en reserve-SSD til det, så kan jeg gjøre det når jeg har tid og bare gå tilbake til det vanlige serverimaget når jeg trenger serveren i drift.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...