Gå til innhold

Post din Skjemkort OC her!

MX-Z

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sapphire 9800np (orginalt 9800np-kort)

standard: 325 \ 275 (er veldig usikker, noen som vet for sikkert?)

nå: Har hatt det oppe i 490 (!) \ 303. (møkkaram!)

VGA Silencer på full peis.

Endret av v0id
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja okey,jeg kvier meg litt for å skrive inn min overklokking..igjen da spesiellt en person har en tendens til å legge merke til dette :p hehe..

men okey..

geforce 4 ti 4200

orginalt: 250\550mhz

klokket: 356\756(var gjeldende rekord)

men har nå,ja tro det eller ei kommet enda et hakk høyere faktisk til

355\761mhz :D da ved å øke volten på kortet..prøvde å legge til bilde på siden min,men kvaliteten blei extremt dårlig :thumbdown: så det er ikke så enkelt å se tallene..

dette er da med standardkjøling fra POV,vet ikke om jeg tør å kjøpe "bedre" kjøling,da jeg tror kortet snart har gitt det det presterer :thumbs:

forresten noen som veit hva den absolutte rekorden av gf 4 ti 4200 er? hadde vært kult å visst,for jeg er en overklokker og gir ikke opp enda :scared:

Skrevet
geforce 4 ti 4200

orginalt: 250\550mhz

klokket: 356\756(var gjeldende rekord)

men har nå,ja tro det eller ei kommet enda et hakk høyere faktisk til

355\761mhz :D da ved å øke volten på kortet..prøvde å legge til bilde på siden min,men kvaliteten blei extremt dårlig :thumbdown: så det er ikke så enkelt å se tallene..

dette er da med standardkjøling fra POV,vet ikke om jeg tør å kjøpe "bedre" kjøling,da jeg tror kortet snart har gitt det det presterer :thumbs:

forresten noen som veit hva den absolutte rekorden av gf 4 ti 4200 er? hadde vært kult å visst,for jeg er en overklokker og gir ikke opp enda :scared:

Hehehe

Det er overklokkeren sin det! :yes:

Jeg kan komme med en god nyhet!

Du ligger like bak de virkelig harde gutta.

Du har 355/761

Det absolutt høyeste jeg noensinne har sett (på ORB-en) er 392/803. Det, sammen med en 2,7GHz Athlon XP gav 21171 poeng og førsteplass for GeForce 4 Ti4200 kort.

De fleste Ti 4200 kort ser ut til å gi opp på rundt 370/770 med skikkelig hard volt mod og kjøling. Hvis du klarer noe rundt der, har du virkelig gjort det!

Du hadde klart å komme blant de tre raskeste i verden med ditt skjermkort og den hastigheten du har nå med ca 4,2GHz PIV, 2,6GHz A64 eller 2,8GHz Athlon XP. Da vet du det. ;)

Skrevet
Du hadde klart å komme blant de tre raskeste i verden med ditt skjermkort og den hastigheten du har nå med ca 4,2GHz PIV, 2,6GHz A64 eller 2,8GHz Athlon XP. Da vet du det. ;)

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvordan det står til med rekordene når det gjelder Radeon 9700 non-pro da?

Skrevet (endret)
Det absolutt høyeste jeg noensinne har sett (på ORB-en) er 392/803. Det, sammen med en 2,7GHz Athlon XP gav 21171 poeng og førsteplass for GeForce 4 Ti4200 kort.

Yeah right... Mikem brukte A64 3200+. Og dessuten et ti4800SE. Gabbax har rekorden for ti4200.

Endret av EnD.R.E.
Skrevet

husk at jeg har standardkjøleren som fulgte med kortet da,så prestasjonen er vel grei nok den,men belive me..får jeg tak i bedre kjøling så smeller jeg den på..da blir det volt mod og hele pakka..da skal det bli extremklokking da! :thumbs::devil:

Skrevet

Yeah right... Mikem brukte A64 3200+. Og dessuten et ti4800SE. Gabbax har rekorden for ti4200.

Joda

Jeg kan innrømme at jeg kanskje var litt rask i svingen der. Typisk meg. :roll:

Det ser ut til at 3DMark 2001 har problemer med å se forskjell på Ti4200 og Ti4800SE kort. De eneste mulighetene for å skille 4200 fra 4800SE i result browser er enten å se beskrivelsen eller å se på "Driver name"

Etter å ha sjekket nærmere ser jeg at det faktisk ikke er Gabbax som har rekorden heller. Han har også et Ti4800SE (ASUS 9480TVD). Bare se på "Comparison" og "Driver name". Eller se på prosjektbeskrivelsene hans.

Den høyeste poengsummen med en Ti4200 blir holdt av -CarNabY-Italy Team-. Hans overklokk på skjermkortet er på 365/760. Sammen med PIV 3,9GHz ble det 19419 poeng.

Rekordholderen for max overklokk med en Ti4200 (så vidt jeg kan se) tilhører MrIcee fra xtremesystems.org med 375/791. Poengsum med 4GHz PIV er 19306.

Macci fra samme 3DMark Team har 380/747 på sin Ti4200. Sammen med 3,7GHz PIV gav det 18847 poeng

Etter dette blir det veldig jevnt med Ti4200. Det som kjennetegner de aller fleste er at de har sinnsyke voltmengder (4,4V til minnet blir nevnt...)og kjølemetoder.

368/736

365/735

360/694

osv

Det ser virkelig ut til at du har et gullkort på hånda der!

Med en sinnsyk prosessor kan du komme veldig langt opp på lista!

Skrevet
Du hadde klart å komme blant de tre raskeste i verden med ditt skjermkort og den hastigheten du har nå med ca 4,2GHz PIV, 2,6GHz A64 eller 2,8GHz Athlon XP. Da vet du det.  ;)

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvordan det står til med rekordene når det gjelder Radeon 9700 non-pro da?

Vel.

Man kan da alltids sjekke 3DMark ORB-en...

Hmm. Var ikke så lett likevel. 3DMark 2001 ORB-en ser ikke forskjell på Pro og np.

Da er det bare å begynne litt detektivarbeid.

Skal vi se...

Diablo II **__** har 21505 poeng med sin Radeon 9700np. Den er overklokket til 436/351

Han har en PIV på 3,5GHz.

Det tar litt for lang tid å granske alle resultatene, men her er noen frekvenser jeg fant:

400/310

381/322

351/330

351/288

Skrevet
husk at jeg har standardkjøleren som fulgte med kortet da,så prestasjonen er vel grei nok den,men belive me..får jeg tak i bedre kjøling så smeller jeg den på..da blir det volt mod og hele pakka..da skal det bli extremklokking da! :thumbs::devil:

Jeg tror du i teorien skal kunne ta 3DMark03 verdensrekorden allerede faktisk.

Den som leder nå har 2208 poeng og skjermkortet hans er bare klokket til 324/702...

Han bruker 52.16 driverne og har en PIV på 3,4GHz. RAM-en hans kjører på 454MHz.

3DMark03 reagerer mer på høyere skjermkort klokking enn prosessor og RAM klokking.

Du har 355/761( :love: ) og PIV på 3GHz

Hva sier du? Et aldri så lite verdensrekordforsøk? :devil:

Skrevet

Creatives Ti4800se 270/580@305/600

Tenker jeg skal kjøre på litt til(bare litt),har bare orginal kjølern men "finger testen" avslørte ingen vodsom varme...

Har ikke kjørt noe 3dmark, men N4S Undergroung funka MYE bedre..

Skrevet

=) Det er mye bra klokking her... Jeg er jo fornøyd med mitt 9700pro som klarer 437/385, men det som hindrer meg i å overklokke gpu mere, er at hverken rivaTuner eller noe annet program vil gi meg mere.. Noen som kan hjelpe?

Jeg har 6396 poeng i 3DMark03, og når jeg søker på forumet med alle som har Amd XP cpu og 9700pro kort, så ligger jeg faktisk på topp. Søker jeg på alle, uansett cpu med 9700pro, så ligger jeg på 19 plass. Men men, maskina mi har ikke kosta mest (les: budsjettbygg) så jeg er fornøyd egentlig... :D

Skrevet (endret)

Traskas. Her er måten jeg gjorde det på.

Jeg bruker Powerstrip btw.

Jeg instalerte ett annet OC program. Satte kortet til 370/340 her. Så tvang jeg powerstrip til å rescane(finne skjermkortet) på ny. Etter dette tror powerstrip at standard frekvens for kortet er 370/340 og du kan nå klokke langt opp mot 500. Eller iallefall mer enn nok.

9 plass av de som fremdeles er inne på orben :)

Hvis eg bara hadde fått til minne modden :/

Edit: Får vel prøve igjen :) Greie eg den skaffe eg meg peltier. Morsomt å greid 7k :D

Endret av Veritas_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...