Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettverk mellom to maskiner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det trodde jeg også i min tid..

Først så må du gå inn i kontrollpanelet også trykke du på nettverksikonet. Så trykker du på legg til og så må du legge til protokollene netbeui, tcp/ip og IPX/SPX. Når du har gjort det så kan du gå inn i egenskapene på tcp/ip og legge til ip-adresse og nettverksmaske, vanlig ip adresse er 192.168.0.1, det siste tallet må være forskjellig fra den andre maskinen din. så da bytter du ett tallet med 2 f.eks. Nettverksmasken er lik på begge maskinene. Den er:255.255.255.0. Og når du har gjort alt dette så trenger du sikkert win98 cden, maskinen restarter. Du må også gi maskinene dine navn. Husk å sette hardiskene dine på deling. Hvis du har gjort det riktig skal det komme en liten hånd under disken(e) i utforsker/min datamaskin. Du må gå inn på hver av diskene for å sette dem på delling. Håper jeg fikk med meg alt..nei...Gå inn i andre maskiner for finne den andre maskinen. Hvis ikke må du søke etter den. Er du smart drar du ikonet for den andre maskinen ut på skrivebordet, så slipper du å søke etter det hver gang.:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...