Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lydisolasjon


Anbefalte innlegg

Jeg bor i et sameie i 1. etasje med en kjeller under som også er en garasje. Riktignok hører jeg fra tid til annen at biler kommer og går, men det er ikke hovedproblemet. Det som plager meg mest når jeg vil sove er en kvernende lyd som høres bedre når øret er på soveputen, så det er tydeligvis noe som kommer under ifra. Det er en vifte som alltid er på der ned og masse rør som henger oppunder taket med bl.a fjernvarmetilførsel, så det er nok av støykilder for en som har god hørsel. Jeg tror ikke dette er noe som jeg har rett til å klage på, så jeg er villig til å lydisolere rommet så godt jeg kan for å bli kvitt disse forstyrrelsene. Er det noen som har greie på slikt og har noe å anbefale? Det må da finnes noe lyddempende i form av matter, plater, tepper mm - men hvordan skaffer man seg oversikt over hva som virker best og løser slike problemer. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at du hører dette bedre med øret på puten indikerer at dette kan ha med vibrasjoner å gjøre. Hvis du har mulighet - kan du prøve å få dempet sengen fra underlaget/gulvet. En eller annen form for gummiklosser, hard skumgummi osv - prøv deg frem med størrelse/tykkelse osv.

Kanskje et antall slike:

https://www.ebay.com/itm/4-Pcs-Anti-Vibration-Pads-Vollgummi-Elastic-Pad-Noise-und-Shock-Isolation-Matten/324021494990?hash=item4b712fa4ce:g:FToAAOSwHDdcNvm4

eller

https://www.ebay.com/itm/4-Pcs-Anti-Vibration-Pads-Ribbed-Shock-Noise-Sound-Isolation-Mats-Vibration-Pads/293412613926?hash=item4450c12f26:g:mpEAAOSw8VNcf9hj

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...