Gå til innhold

Jobbmuligheter helseinformatikk


Anbefalte innlegg

Jeg har fått plass på master i helseinformatikk, og vurderer sterkt å skifte beite. Jobber foreløpig som sykepleier, men tenker å kaste meg inn i en supportstilling så snart det dukker opp, i håp om en fot innenfor bransjen. Noen som har erfaring fra helsevesenet e.l.? Hvordan er jobbmulighetene for oss med helsebachelor i bunn? Anser meg selv som passe teknisk anlagt, og jeg lærer fort. Men jeg har null erfaring fra it annet enn å være superbruker på jobb. Ser feks at det er utlyst en konsulentstilling jeg kanskje kunne søkt på, som krever teknisk og/eller helsefaglig bakgrunn. Siden det står eller, regner jeg med de ikke forventer all verdens datakunnskaper. Det skal jobbes i Azure, kan man forvente opplæring fra bunn da? Eller er det normalt noe man bør kunne fra før? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så denne fra Sykehuset Telemark her forleden: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=167817475

Jeg har sett en del slike tekniske jobber ved sykehus tidligere så det er hvertfall muligheter der. Det er også en del mer avanserte jobber i privat sektor (maskinlæring osv),  Hvis du går inn på masteren så ville jeg anbefalt å fokusere mye på matematikk (spesielt statistikk) og programmering hvis du har muligheten til det slik at du har et solid grunnlag før du går ut i jobb. Det er mye bedre at du lærer gode prinsipper enn at du kan de aller nyeste og feteste algoritmene. Det er mye vanskeligere å lære seg gode prinsipper (spesielt matematikk) etter man har begynt i jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...