Gå til innhold

Lav temp på Asus a7n8X-d med amd XP 2600+

Errae

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en kamerat som har en pc med ett kabinett hvor det er _ingen_ luftehull ;D

åpnet kabinettet hans nå og det er glovarmt inni )= men cpu tempen står på 36 grader og 31 grader på chipsett.

dette er vell egentli ikke normalt ? ;D har samme oppsettet hjemme og der ligg CPU på ca 45 grader og chipset på 25 grader. har selv veldig god sirkulasjon i kabinettet mitt (=

noen ideer på hva dette kan komme av ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vel ikke så veldig mye og si visst pc'en er stabil sånn som den er.

Går ut ifra at han har AlarmTemp på visst det blir for varmt...

Det blir da et lite problem visst bios visser feil temp da :p

Prøv og last ned MOA5 og sjekk tempen der. :)

Skrevet
lastet ned MBM5 og der var tempen 116 (=

Opps :scared:

Da bør du vel si til han kameraten din at kabbinetet skal være av, til han fått skaffet seg en bedere kjøleløsning...eventuelt..noen kabbinettvifter. :)

Skrevet (endret)

Burde ikke være +116 Celcius, da det ville føre til den sikre død for en XP 2600+, vil jeg tro.

Har selv vært oppe i 90+ på en XP 2000+(annen kjerne) pga. at jeg fikk levert en defekt kjøleribbe fra xxx. Kjøleribben hadde små riper under pastaen i kontaktflaten, så stort utslag førte det til. Var selvf. veldig opps på at noe var galt og hadde aldri maskinen på i mer enn 10-15 sekunder maks. mens jeg feilsøkte.

Endret av Theo343
Skrevet

det må være ett eller annet virkelig gale...

116 grader er 50 grader for mye ;D

men er det ikke en mulighet for at det kan ha vært for varmt og sensoren under cpuen har blitt "ødelagt" ?

Skrevet

ja,- men er det ikke en mulighet for at det kan ha vært for varmt og sensoren under cpuen har blitt "ødelagt" ? mens cpuen fortsatt var intakt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...