Gå til innhold

Huawei RRU3928 1800MHz radio base station circuit analysis


Anbefalte innlegg

 

Klarer noen å forklare hvordan 1800 mhz og 800\2600 mhz klarer å snakke sammen for å øke ytelsen?

Ser ut som det trekker lite strøm men er litt usikker på hva slags ytelse en slik gir?

For lurer litt på hvorfor det er så mye elektronikk i slike, når 4g antenne har kun metal og plast uten kredskort?

 

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sukk.

Frekvensene samarbeider ikke. Det er derimot snakk om at to tranceivere sender data på to ulike frekvenser, og at linklaget takler denne delingen. Det gir høyere strømtrekk, fordi du må ha to radioer, og får litt ekstra overhead med å kombinere trafikken.

Om du ikke vet forskjell på en radiosender og en antenne, foreslår jeg at du leser om begge deler på wikipedia. En antenne er en passiv, elektromagnetisk innretning, som omformer et elektrisk signal til elektromagnetiske bølger, eller motsatt. Den aktive (pun intended) delen av en antenne er en leder av et slag, ofte aluminium eller kobber.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg fatter ikke hva coax-kabel har med temaet å gjøre? Kabel er en passiv komponent for signaloverføring.

Kryptering har heller ikke noe med dette å gjøre. Du blander sammen totalt urelaterte temaer i en salig mix. Det mer enn antyder at du ikke har gjort det jeg foreslo; nemlig å lese på wikipedia. Som sagt før: om du vil lære deg om teknologi kan du ikke hoppe inn på et så høyt nivå og forvente å forstå ting. Du må nesten forstå hvordan enkle radioer fungerer, hvordan nettverk er bygd opp også videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...