Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bør jeg spandere en time hos ernæringsfysiolog?


Gjest c488e...f88

Anbefalte innlegg

Gjest c488e...f88

Jeg har drevet med jojo-slanking i ca 10 år. Dette bunner i en spiseforstyrrelse som jeg har gått i behandling for i 6 mnd, var ferdig før jul (kognitiv terapi). Jeg har hatt en stabil vekt siden sommer, men ønsker å gå opp noen kg. Problemet er at jeg finner det svært vanskelig, da jeg er redd for å gå for mye opp, samt at jeg er usikker på hva og hvor mye jeg bør spise når ønsket vekt er nådd. Jeg vurderer derfor nå å gå til en ernæringsfysiolog for å få råd. Behandleren min har hele veien sagt at jeg må spise mer for vektøkning (selvsagt), men har ikke fått noen konkrete råd for dette. Samtidig har jeg god greie på kosthold, og er derfor usikker på om det er bortkastede penger å bruke.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: c488e...f88

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det høres fornuftig ut å bli henvist til klinisk ernæringsfysiolog, og enda bedre: et samarbeid mellom deg som pasient med fastlegen, psykologen og ernæringsfysiologen. Du kan jo forsøke en time eller to. Selv om du har god greie på kosthold, så skriver du jo at du lurer på hva du trenger for å gå opp i vekt og holde deg der. Og det har vi fagfolk til :) Gå til de som har 5-årig klinisk ernæringsfysiologi, da de har mer solid kompetanse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...