Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Missbruk Ritalin og benzo, hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg misbruker sjeldent, men når jeg fjør tar jeg alt for mye og finner på mye dumt.Tar ca. 3x anbefalt Ritalin dose til jeg går til (har resept).

ser etter noen profesjonelle eg kan snakke med, helst idag, som ikke skriver noe i journalen 

Skrevet

Hvis du har tatt for mye, kan du forhøre deg med Giftinformasjonen og forholde deg til deres anbefalinger. De er døgnåpne hele uka. Nummeret deres er 22 59 13 00. 

Skrevet

Hvorfor skal du ringe akkurat idag da? Hva gjør at det haster idag? Rustelefonen er åpen på mandag i alle fall, kan det vente til da? 

Skrevet (endret)

Har du forsøkt https://forum.doktoronline.no/?

Jeg vet at det i hvertfall finnes en pensjonert psykiater der, som garantert kan svare på både rus og avhengighet. Ser ikke bort i fra at det finnes andre kompetente der også. Mener å huske at det også finnes en allmennpraktiker som ofte deltar på Psykiatri-underforumet der.

Endret av det
La til: Mener å huske at det også finnes en allmennpraktiker som ofte deltar på Psykiatri-underforumet der.
  • Liker 1
Skrevet
Lite kreativt navn skrev (21 minutter siden):

Har bestemt meg for å være ærlig med legen, hvilke konsekvenser kan jeg forvente?

Kanskje at medikamentene du hadde resept på blir redusert eller avslått og at du blir videresendt til psykiatri/behandlingssenter? Dette er bare antakelser, så ta dette med noen klyper salt for å si det sånn. Men vit at helsevesenet er til for at folk skal få hjelp. Å være ærlig med fastlegen sin er viktig, selv om det kan være vanskelig.

• Liker 1
Skrevet
Lite kreativt navn skrev (8 timer siden):

Har bestemt meg for å være ærlig med legen, hvilke konsekvenser kan jeg forvente?

Konsekvensene tenker jeg går i at du får hjelpen du trenger! Veldig stort av deg, og bra om du åpner deg opp for fastlegen! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...