Gå til innhold

Skaperverket


Anbefalte innlegg

Noxhaven skrev (10 timer siden):

I spørsmålet høna eller egget er det implisitt høna eller hønseegget 

Nå høres det ut som et hva kom først av foster og menneske ?

Kan du definere om hønseegget er 

1) Skallet

2) Plomme og hvite

3) Begge deler

 

Så hva kom først:

For pkt 1 vil jeg fortsatt si millioner av år før høna. For pkt 2 og 3 vil jeg si det er et ugyldig spørsmål fordi det er identisk med høna. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ribo skrev (35 minutter siden):

Nå høres det ut som et hva kom først av foster og menneske ?

Kan du definere om hønseegget er 

1) Skallet

2) Plomme og hvite

3) Begge deler

 

Så hva kom først:

For pkt 1 vil jeg fortsatt si millioner av år før høna. For pkt 2 og 3 vil jeg si det er et ugyldig spørsmål fordi det er identisk med høna. 

Ja, jeg har forstått spørsmålet sånn iallefall. At det er som hva som kom først, fosteret eller mennesket, eller Høna eller egget.

Hønseegget er alt et hønseegg består av. Skall, hinne, plomme/hvite og eventuelt befruktede celler.

Om du skal definere "egg" som skall så har også dette skallet på egget utviklet seg over tid fra en hinne til gradvist bli et kalsium skall. Hvorfor er ikke da egg med bare en hinne type fiskerogn godt nok? Eventuelt den første eggcellen som ble befruktet godt nok som definisjonen på egg? Sånn om ikke egget er implisitt et hønseegg i spørsmålet om hva som kom først av høna og egget. 

Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (1 time siden):

Ja, jeg har forstått spørsmålet sånn iallefall. At det er som hva som kom først, fosteret eller mennesket, eller Høna eller egget.

ok. men da virker ikke det som noe dilemma lengre. Det er jo akkurat samme tingen og derfor ikke noe først og sist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...