Gå til innhold

Trimma elsykkel (Scootipuff)


VoidPlayz

Anbefalte innlegg

Flytt inlegg om det ikke hører til her

 

 

Jeg har en elsykkel (som er trimmet så regnes som et motorkjøretøy, derfor la jeg det ut her)

 

Det er en Scootipuff som går i 28 på håndgass, å originalt går den  25 på pedal og 6 på håndgass (som er reglene)

Jeg kjøpte denne trimmet til 25 fraførav så vet jeg ikke hva som er gjort (eller hvor det er noe sperre) for at den skal gå fortere. Men plutselig en dag jeg var rundt å kjørte så gikk den i 28, å etter det har den alltid gått i 28. Å det er ikke speedometeret som måler feil (at den viser 28 når den går 25), siden har målt med andre kjøretøy sine speedometre. Så lurer på hva som gjør at den plutselig går 3kmt fortere? har ikke gjort noen modifikasjoner.

 

og denne er 250w 48v, kan man ikke få de til å gå i 32ish? i nord-amerika (og sikkert flere plasser) så er det max grense på 20mph (32kmt) og har settt det på 250w 48v sykler der å. Hvordan får man de til å gå fortere? Uten ny motor eller batterier/controller.

 

Å man måler vel watt med amp (AH) x volt. Jeg har 4stk 12ah batterier

12ah x 48v = 576watt (eller regner jeg feil her?). Kan man få de til å trekke i 576watt? å er det noen andre sperrer på scooteren? føler jeg leste om folk med scootipuff i 40kmt?

418_1326577019.thumb.jpg.26895acdc5f590ef0137f227e9bba79a.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 12/22/2019 at 11:41 PM, VoidPlayz said:

 

Å man måler vel watt med amp (AH) x volt. Jeg har 4stk 12ah batterier

12ah x 48v = 576watt (eller regner jeg feil her?). Kan man få de til å trekke i 576watt? å er det noen andre sperrer på scooteren? føler jeg leste om folk med scootipuff i 40kmt?

 

Det du regnet ut der er kapasiteten på batteriet i Wh (watt-timer). Effekten blir hovedsaklig bestemt av fartsregulatoren og den er ganske fast. Med mindre batteriene er så dårlige at de blir begrensningen.

Du bør måle hastigheten med GPS. Å måle ved å kjøre bak med annet kjøretøy blir alt for unøyaktig til å si noe sikkert.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 24.12.2019 den 14.42):

Det du regnet ut der er kapasiteten på batteriet i Wh (watt-timer). Effekten blir hovedsaklig bestemt av fartsregulatoren og den er ganske fast. Med mindre batteriene er så dårlige at de blir begrensningen.

Du bør måle hastigheten med GPS. Å måle ved å kjøre bak med annet kjøretøy blir alt for unøyaktig til å si noe sikkert.

Hva er en fartsregulator?

Endret av VoidPlayz
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 28.12.2019 den 21.23):

Ja. Fartsregulator er bare det norske ordet.

Oja. Men leser jo at cirka alle 250w syklene i usa går i 32 (å google sier også at de går 32 max, på 48v 250w). Lurer da på hvorfor min bare gikk i 25, og så en dag ut av det blå, i 28. Hvorfor ikke 32

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...