Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Primera 97 og motorvask

Ronnyronny

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg kjøpte en 97 primera, 2 liter. Jeg har et ønske om å holde motor rommet og motoren mest mulig ren og pen. Hva kan jeg bruke til å vaske motoren med? Motorvask? Avfetting?

Det jeg er redd for, er at det skal begynne å ruste på motoren etter jeg har vasket den..

Endret av Ronnyronny
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aluminiumsmotor og karrosilakken er i godt hold er det ikkje noke problem. Bruk gjerne litt avfetting eller diesel og ei fille eller oppvask kost der det trengs eller bare motorvask og vann.

Skrevet

prøv å unngå høyttrykksspyling mot tenningsdeler.. Spyla ren motoren i min scorpio for olje.. Den gikk på 2-3 sylindre de neste dagene :) Og det var ikke særlig praktisk da jeg måtte taue familiens stasjonsvogn

• 4 uker senere...
Skrevet
en bør heller ikke spyle rett på dynamoen...

gjør ikke noe om du spyler på dynamoen... hart caska en dynamo ved å legge den i diesel og vaske med pengel og vaske den med høytrykkslpyer etterpå.. funker den nå.. så det gjøkke noe... bateriet ekke så farlig heller... men fordeleren skal jeg være enig....

• 2 uker senere...
Skrevet

Fordeleren er den "greia" som alle pluggledningene dine går til ;) Under det lokket der pluggledningene sitter er det noe som går rundt i takt med motoren og skaper kontakt akkurat når hver enkelt plugg skal gi gnist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...