Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Termostat i dusjbatteri oppfører seg merkelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venin skrev (6 minutter siden):

Min ser mer slik ut: https://youtu.be/skQ3w0iJNu8?t=14 (se fra 14. sek)

Og hos meg er det rett og slett å dra den mot meg slik som på videoen, men den sitter godt. Måtte ha en tang når jeg testet på nytt nå.

 

Takker for svar :)

Har sett den videoen. Da har du altså ikke en Showerama 7-5, som nevnt i første innlegg.

Jeg har en Showerama 7-5, som ser slik ut: spacer.png

Ganske annerledes armaturoppsett enn den vist i videoen på YouTube.

Endret av bekjempdragen
Lenke til kommentar
bekjempdragen skrev (3 minutter siden):

Takker for svar :)

Har sett den videoen. Da har du altså ikke en Showerama 7-5, som nevnt i første innlegg.

Jeg har en Showerama 7-5, som ser slik ut: spacer.png

Ganske annerledes armaturoppsett enn den vist i videoen på YouTube.

Jo, det har jeg. Jeg mente ikke at hele armaturen så slik ut som i videoen. Bare den plastgreia du ikke får av.

Her er min med og uten plastgreia: image.png.26c668b7ef64957ddddd890d04f24e4c.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Venin skrev (5 minutter siden):

Jo, det har jeg. Jeg mente ikke at hele armaturen så slik ut som i videoen. Bare den plastgreia du ikke får av.

Her er min med og uten plastgreia: image.png.26c668b7ef64957ddddd890d04f24e4c.png

Aah, skjønner. Da har vi samme kabinett.

Ja, den så noe annerledes ut enn plastdingsen her. Hmm, ikke til å bli klok av. 😄

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte. Du fikk med for mye når du tok av lokket. Slik ser mitt lokk ut: image.png.c9470449df2ca6891ce95ec1e9deb21b.png

Forsøk å sette det på igjen, men ta det av igjen ved å ha knappen rett opp og holde den inne før du jekker lokket ut fra bunnen først. I hvert fall det jeg gjorde. 🙂

Lenke til kommentar
Venin skrev (4 minutter siden):

Det var det jeg tenkte. Du fikk med for mye når du tok av lokket. Slik ser mitt lokk ut: image.png.c9470449df2ca6891ce95ec1e9deb21b.png

Forsøk å sette det på igjen, men ta det av igjen ved å ha knappen rett opp og holde den inne før du jekker lokket ut fra bunnen først. I hvert fall det jeg gjorde. 🙂

Nå begynner brikkene å falle på plass. Takk for gode svar.

Problemet nå er at den knappen er ødelagt, kanskje fordi jeg ikke holdt den nede da jeg dro av vrideren.

Lenke til kommentar
Venin skrev (33 minutter siden):

Det var det jeg tenkte. Du fikk med for mye når du tok av lokket. Slik ser mitt lokk ut: image.png.c9470449df2ca6891ce95ec1e9deb21b.png

Forsøk å sette det på igjen, men ta det av igjen ved å ha knappen rett opp og holde den inne før du jekker lokket ut fra bunnen først. I hvert fall det jeg gjorde. 🙂

Fikk endelig til å kile av plastdingsen, og har nå tilgang til termostatkasetten.

Dukker opp nye problem her og. Kassetten sitter bom fast. Bruker toppnøkkel og vrir til venstre med en skrutrekker i hullet.

Vrir så hardt at skrujernet nesten knekker. Sitter som støpt inni der, den termostatkasetten.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Hans Petter Heim skrev (På 15.5.2021 den 7.32):

Jeg syns ikke det er en smal sak å få ut termostaten. Og jeg har den toppnøkkelen. Men når jeg bruker verktøyet og skrur mot klokken så stopper det helt opp til slutt og jeg får ikke ut termostaten. Er det noe triks eller er det noe jeg gjør galt? Må også holde igjen på det blanke coveret som ligger på baksiden av dusjholdersøylen, den går rundt samtidig når jeg bruker spesialverktøyet.... jeg har et Porsgrund Showerama 8-5. Vil veldig gjerne ha tips om dette!

Hei,

 

Beklager å gjenopplive en gammel tråd, men jeg har akkurat samme problemet. Fant du en god løsning på det?

 

Espen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...