Gå til innhold

Kopiere originale x-box spill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sønnen min fikk x-box i julegave.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å ta sikkerhetskopi av spillene på noen måte?

Av erfaring vet jeg at cd'er og dvd'er blir fort ødelagt i barnehender, og jeg ønsker derfor å lage sikkerhetskopi av original spillene.

 

Nei, dette er ikke tenkt brukt til wares eller lignende, kun for å ta sikkerhetskopi av våre egne spill.

 

Håper noen kan hjelp, er helt ny med x-box jeg.

 

Mvh

-Bytes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm er det forbudt å ta sikkerhetskopier også nå?

 

Har lest retningslinjene for forumet og det eneste jeg kan finne der er:

 

Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?

 

Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale.

 

Men jeg bør kanskje sjekke med en av moderatorene her om egne sikkerhetskopier av x-box likevel ikke er lov å diskutere.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Har sendt mail til moderator og spurt om emnet er lovlig å diskutere.

 

Foreslår at ingen svarer på dette inntil moderator har vurdert temaet.

 

Dersom temaet ikke er lovlig har jeg bedt moderator om å stenge tråden, og regner med at jeg får mail dersom det er ok at vi diskuterer videre.

 

mvh

-bytes

Lenke til kommentar
Dette blir sett på som informasjon som kan lede til piratvirksomhet, og vil ikkje aksepteres av moderatorene....kvifor? Spør ikkje meg

Tenk dere litt om..... Fordi denne såkalte sikkerhetskopieringen deres gjøres på samme måte som de som piratkopierer. Man kopierer spill, man gjør slik at maskinen kan spille kopierte spill. Hvordan kan man i forumet vite om det er "sikkerhetskopiering" eller ikke? Derfor bli alt fjernet...

Lenke til kommentar

Dersom et spill blir ødelagt ved et uhell, vil man da få et nytt fra den forhandleren der man kjøpte det, eller evt fra microsoft så lenge man har kvitteringen?

 

Hvis ikke blir jo x-box en temmelig dyr gave til barna da... Spill nr 1 er allerede havarert nå.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Kanskje han tenkte på å bruke originalen og ha den kopierte som sikkerhet. Alt som har med sikkerhetskopi er jo ulovlig å diskutere her på forumet, greit nok at det kan brukes til piratvirksomhet, men det jan da for pokker Bittorrent, Kazaa, DC++ også, men det diskuteres.

 

Til trådstarter: Det beste er å lære de å bruke CDen skikkelig, de har godt av å lære å ta vare på tingene sine, ikkje slik at de kan ødelegge det også kjem det ein ny rette etterpå.

 

Søk litt på www.google.com bytes, finnes sikkert noko der ute.

Lenke til kommentar

Enig i det.

 

Men minstemann er 3 år, og litt for liten egentlig til å spille, men man klarer jo ikke å følge med på alt de små gjør eller, desverrre.

 

Prøver litt på google også jeg.

 

Synes det er litt merkverdig at det ikke er mulighet for å kopiere spillene inn i x-boxen i allefall, slik at man kunne hatt de der på disk. Det hadde jo vært genialt, da hadde man jo kun trengt cd når disk var full, og man ønsket å bytte ut noen av spillene.

 

Får håpe noe slikt kommer i en framtidig patch.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkverdig at det ikke er mulighet for å kopiere spillene inn i x-boxen i allefall, slik at man kunne hatt de der på disk. Det hadde jo vært genialt, da hadde man jo kun trengt cd når disk var full, og man ønsket å bytte ut noen av spillene.

 

Får håpe noe slikt kommer i en framtidig patch.

 

-bytes

Nettopp derfor ordner du deg en chip og bytter HD'en til en på 120Gb eller større. Vips er problemet løst!.

Lenke til kommentar

Veit ikkje kor erfaren du er på det området med chipping osv, men det er altså mulig å chippe ein Xbox, sette i ein ny harddisk på 120GB slik at du kan legge alle CDene inn på Xboxen slik at den kan spille uten CD.

 

Angående software og korleis det virker veit eg ikkje, du får sjekke google :)

Lenke til kommentar
Veit ikkje kor erfaren du er på det området med chipping osv, men det er altså mulig å chippe ein Xbox, sette i ein ny harddisk på 120GB slik at du kan legge alle CDene inn på Xboxen slik at den kan spille uten CD.

 

Angående software og korleis det virker veit eg ikkje, du får sjekke google :)

Er ikke erfaren på dette i hele tatt!

 

Er en Chip noe man monterer i gamepad porten, eller må må opp med lokket og lodde i vei?

 

Hvis man må lodde, gjør da butikken det, slik at man beholder garantien eller?

 

Tror nok chip og disk er løsningen, det hadde i allefall dekt mitt behov genialt.

 

-bytes

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...