Gå til innhold

skjermkort ødelagt?


anon12234

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en PowerColor 9800pro og det funka helt fint første dagen, men neste dag når jeg skrur på pc'n så har jeg masse grefikkfeil i 3d tiner, spill osv.....

 

ja, jeg har sjekket kjøleren, jeg brukte et nvidia kort før og har testet alle slags detonator destroyers, har tatt ut og inn kortet uendelige ganger, ja Nvidiakortet funker helt fint

 

grafikkfeila er i form av sjakkbrett og hvite prikker, virker rett og slett som om pipelines er skadet, men har tenkt å reinstallere i nermeste framtid. men hvis noen har noen andre råd så tester jeg gjerne dettte før jeg reistallerer

 

Min hw:

 

Abit nf7

xp2500@3200

260Wpsu (har testt det til en med 360w, samme feil der)ps: han har også nvidiakort fra før

512 300mhz ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kjøpte du power color da? de har jo helt håpløse vifter(annet enn Xt da som vist skal ha nøyaktige like vifter). kortet ditt har sikkert blitt overopphetet. du skulle mye heller kjøpt sapphire eller hercules, det er "sikre" merker!

du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt så jeg gidder ikke kommentere deg en gang.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen være seriøse i dette forumet lenger? Dette er personangrep og jeg selv har lært av mine feil da jeg fikk 10% advarsel for dette. Jeg synes dere alle burde få 10% advarsel av moderator siden dere slenger drittbemerkninger og kommentarer som ikke har noe med topic å gjøre. Over til problemet såfremt du har mistanke om at det er noe feil på kortet og det ikke er klokket kan du levere dette inn på reperasjon. Nesten alle kort på markkedet i dag har 36 måneder garanti ihvertfall på komplett. Lever inn kortet og få tilbake et som er i orden.

 

Mvh Merlin

Lenke til kommentar

Jeg ville først ha målt temp på kjøleribba, de kortene har en tendens til å bli litt for varme, er det ok temp, snakk med de du kjøpte det ifra, å få bytta kortet i ett nytt.

 

Ordner seg dette vettu, ting tar bare litt tid hvis du kjøpte det via nett

Lenke til kommentar
har teste med cpu uklokket, kortet virket den første dagen shø, men neste dag når jeg skrur på maskina så er det masse grafikkfeil, mistenker driverkomplikasjoner men jaja

synes rett og slett det blir for dumt når du flamer diverse brukere, som riktignok kommer med litt uheldig formulerte forslag til mulige årsaker, som du blankt avfeier og påstår "de ikke har peiling" - i denne posten presterer du å mene at det er driverkomplikasjoner når du får artifacts ved oppstart - du burde nok heller satse på den hjelpen andre medlemmer faktisk har gitt deg her i tråden ;p

 

nevertheless, høres ut som kanskje du sliter med strømtilførselen til kortet.. hvordan psu har du, merke og watt?

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du power color da? de har jo helt håpløse vifter(annet enn Xt da som vist skal ha nøyaktige like vifter). kortet ditt har sikkert blitt overopphetet. du skulle mye heller kjøpt sapphire eller hercules, det er "sikre" merker!

du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt så jeg gidder ikke kommentere deg en gang.

hadde du fulgt med på ryktet til power color sine vifte rykter og feil her på forumet, så hadde du kansje skiftet mening!

 

tenker det er du som ikke har fulgt med i timen her jeg! :roll:

dessvere, vel vel du får prøve og sende inn kortet og spøre om nytt, hvis det ikke var din feil. spør da heller om ogfå byttet det i et sapphire.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...