Gå til innhold

No Signal


oLLa

Anbefalte innlegg

Jeg satt opp mitt nye system:

 

Kabinett: Lian Li PC6099

PSU: Fortron/Source 350W (12cm vifte)

HK: Abit IC7-Max3

CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz

RAM: Geil Golden Dragon PC3700

AGP: Hercules 3D Prophet 9800XT 256 MB

HD1: WD Raptor S-ATA 36,7 GB

HD2: WD S-ATA 250 GB

 

Skjerm og skjermkort virker. Men får alikevel ingen signal på skjermen.

 

- Kommer ingen pip/lyder når jeg starter opp.

- Alt sviver og går som det skal.

- Skjermenene og skjermkortene er testet. (funker)

- Har prøvd å reset'e CMOS.

 

Noen som kan hjelpe? Btw. ikke gidd å kom med slike: "Prøv å montere på nytt" (Har allerede gjort det et par tusen ganger.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er skjermkortet det er noe galt med, så skal det komme en pipelyd (ikke et standard pip, men en litt annen variant). Jeg går ut i fra at du har koblet til PC-Speaker?

 

Hvis så tror jeg muligens det kan være CPU det er noe feil med! Jeg får ikke noe pip på min maskin (P4 og IC7-G) når jeg har overklokket for mye (det piper riktignok om jeg overklokker RAM brikkene for mye, eller de står på feil instillinger). Av erfaring piper det ikke om det er CPU det er noe galt med, så om du har mulighet til å teste denne bør du gjøre det!

Lenke til kommentar

Jeg er enig med MorePower, det kan hende at du ikke har trykket hardt nok for å få RAM-brikkene nedi DIMM slotten! Jeg overså dette fem ganger etter å ha byttet minnebrikker på mitt IC7-G! Festeklemmene var helt nede, men RAM-brikken satt ikke ordentlig i alikevel.

 

MEN; Hvis det er der feilen ligger så skulle du ha hørt et LAANGT pip når du starter maskinen din! Har du koblet PC-speakeren riktig?

 

EDIT; skrivefeil.

Endret av vladnag
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd fem skjermer og 3 andre skjermkort i den maskinen. Og jeg har forsikret meg om at alle, inkludert mitt nye skjermkort fungerer på annen maskin.

 

EDIT: RAM lyser rødt, så de er vel satt skikkelig i...?

Endret av oLLa
Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig det samme problemet som deg for en tid tilbake. Det som var løsningen var å sjekke at alle pinnene på CPU var rette. I mitt tilfelle var de ikke det og jeg brukte nål får å rette dem. Dette er selvsagt på eget ansvar og all garanti vil forsvinne (tror jeg).

 

Så sjekk at pinnene på CPU ikke er skjeve, Olla.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...