Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter som slutter å svare på Tinder


Anbefalte innlegg

30 matcher på et døgn? I alle dager… Jeg har vært på Tinder i 3 år og har enda ikke fått så mange matcher totalt. Og av de matchene jeg har fått har ca. 60% vært boter og selgere, 35% ikke-svarere og de siste 5% har slutter å svare etter kort tid.

 

Det finnes en helt bestemt type mann som Tinder fungerer for; jeg er ikke den typen.

 

Anonymous poster hash: fe93e...14d

 

Det kan fortsatt snu for deg og trådstarter.

 

Jeg prøvde tinder i et par perioder kort tid etter at appen var ny. Jeg var på et par tinderdates, men jeg hadde i hovedsak svært liten suksess. Så prøvde jeg igjen i fjor og da løsnet det mer. Jeg fikk en del matcher (dog fortsatt langt under 30 per dag), nesten alle svarte på meldingene mine og ofte var de først ute med å sende melding, noe jeg i svært liten grad hadde opplevd før. Alle jeg spurte var villige til å møtes og gjerne flere ganger hvis jeg tok initiativ til det. (Men det var riktignok bare noen få av dem som jeg var ekstra interessert i og umiddelbart fikk en god tone med. Jeg vet ikke hvor mange av de andre matchene som hadde vært villige. Uansett hadde jeg flere matcher enn jeg orket å snakke med eller rakk å invitere på date.)

 

Akkurat hva som gjorde forskjellen vet jeg ikke. En del av årsaken til at jeg fikk flere matcher var nok at jeg var bedre på å velge bilder. Hovedgrunnen til at jeg også klarte å få flere matcher med på dates var nok at jeg valgte en annen strategi i samtalene. Istedenfor å begi meg ut på lange kjedelige samtaler, og dermed kanskje også bli oppfattet som en kjedelig person, holdt jeg det til en kort samtale i begynnelsen, fikk en god tone og avklarte kjapt om det var aktuelt å møtes.

 

Før jeg hadde vært lenge på tinder igjen fikk jeg kjæreste og sluttet med sveipingen.

 

I eksperimentet var vi 4 stk. 2 menn og 2 kvinner som laget profil. Vi satt "bred alder" og svipa "like" på alt som ikke var "uuuh". Vi svipet også vekk alle profiler som så "profesjonelle" ut med studiobilder og den slags. I løpet av 24 timer hadde begge "gubbene" (som vi er) fått ca. 30 match hver og damene rundt 100.

 

Denne delen var for å se hvem som matcher uavhengig av for mange restriksjoner.

 

Av disse initierte vi det man kan kalle "samtale for date" frem og tilbake med ca. 10 hver og damene med noen fler. 

Utover disse var det folk man skjønte opplagt var ute etter en gratis lunsj/middag/tur på byen, kjedet seg, oppmerksomhet/komplimentsyke, social experiment (som oss), gifte eller i forhold (ikke ansikt på bildene), selgere osv. Her stopper vi samtalen ganske raskt og unmatchet.

 

De 10 "interssante kandidatene" vi stod igjen med etter 24 timer kunne vi fint ha fått en date med om vi ville og damene hadde nok med å svare alle sine kandidater. Det var en glede når profilen kunne slettes fordi det ble et evig mas i grunn.

 

Før vi slettet profilene opplyste vi de "utvalgte" om at dette var et sosialt eksperiment og stilte dem noen spørsmål. De fleste av kvinnene hadde titalls aktive kandidater "varme" til enhver tid.

 

EDIT:

Det vi også så var at det var overaskende stor andel 5-10 år eldre kvinner som matchet oss og det samme med 10 år yngre kvinner. De færreste var omtrent på samme alder.

 

Vi hadde også kun et par bilder hver og en veldig "mager" profil med omtrent ingen tekst. Vi fikk mange kommentarer på at vi hadde dårlige bilder og lite interessant innhold, men det stoppet tydeligvis ikke tinderne. Vi satt dog interessante jobber og utdanning i profilen uten å være for flashy.

 

EDIT2:

Og nei, tinder har aldri vært noe for meg, det er et rent kjøttmarked hvor mennesker blir behandlet dårligere enn bruktbilsalg.

 

Erfaringen deres er neppe representativ. Først og fremst fordi dette er snakk om matcher i løpet av det første døgnet og ikke et hvilket som helst døgn, som i hvert fall jeg fikk inntrykk av at du mente. Man får lettere matcher i begynnelsen enn man gjør over tid. Jeg mistenker også (men vet selvsagt ikke) at dere sveipet mer enn det som er vanlig i løpet av en dag. I tillegg er det riktignok en del menn som sveiper som dere, altså tar alle som ikke er åpenlyst stygge, men noen er i det minste litt mer selektive.

 

Det du sier om at dere matchet med mange eldre og yngre damer istedenfor jevnaldrende er interessant. Hvor gamle er/var dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...