Gå til innhold

Billigst mulige LCD skjerm


alex100

Anbefalte innlegg

garanti er tull og tøys. Kjøpsloven gjør at hvis skjermen ikke virker etter 2 år (ved vanlig bruk) har du rett på ny. Med en god advokat klarer du kanskje å få ny etter 5 år også.

Dette viser jo din kunnskap! Ikke kom med slikt tull, når du vet at det er produsenten som gir deg en garanti.. Nevn en som har kommet igjennom med en slikt sak! En garanti er en garanti, uansett vil ikke den som har solgt deg skjermen gi deg en ny en etter at garantien er gått ut.. Ved et kjøp går man med på garantier og lignende..

Joda, men garanti er jo bare et frivillig tillegg til reklamasjon. Reklamasjon er ufravikelig og MÅ kunne benyttes i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

I praksis gir som regel garanti dårligere betingelser (kortere tid eller dårligere vilkår) enn reklamasjon. Derfor benytter de fleste seg av reklamasjon og ikke av garanti. Noen ganger kaller produsenter og selgere det også for "garanti" selv om både garantitiden er kortere enn reklamasjonen og vilkårene er dårligere. Dette har de ikke lov til siden garanti skal være et tillegg til reklamasjon og MÅ derfor tilby noe mer på ett eller annet punkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette viser jo din kunnskap! Ikke kom med slikt tull, når du vet at det er produsenten som gir deg en garanti.. Nevn en som har kommet igjennom med en slikt sak! En garanti er en garanti, uansett vil ikke den som har solgt deg skjermen gi deg en ny en etter at garantien er gått ut.. Ved et kjøp går man med på garantier og lignende..

Uff, du er bare irriterende. Garanti er ett salgstrix. Tror du virkelig de gir deg noen som helst for å være snille med deg. Da er du rimelig naiv. De skriver garanti med store bokstaver fordi de vet at det ikke gir deg noe forbrukerloven ikke gir deg. Det finnes selvsagt supergarantier, og en garanti hjelper av og til mot selvpåførte skader. Men hvis skjermen ryker etter 1,9 år så har du full rett på ny, garanti eller ikke garanti.

Lenke til kommentar

I Norge gis det normalt bedre GARANTI-ordninger på monitor enn det man skulle kunne forlange etter "forbrukerloven", idet de aller fleste skjermer leveres med 3 til 5 års on-site service. I ett slikt tilfelle vil jo garantien være bedre enn hva lovverket tilsier, og da er det klart at det 1) er positivt for sluttkunden 2) kan benyttes i markedsføring uten at alle mulige her skal legge seg opp i det. Når det gjelder "Orion"-skjermen eller hva den nå heter, kan den vel umulig være ett dårlig kjøp til den prisen, og med en solid aktør som Rema som leverandør burde vel garantier osv. være tatt hånd om på en skikkelig måte.

Endret av Datafyr
Lenke til kommentar
I Norge gis det normalt bedre GARANTI-ordninger på monitor enn det man skulle kunne forlange etter "forbrukerloven", ...

For å ha lov til å kalle noe for en garanti MÅ det på en eller annen måte tilby noe som forbrukerkjøpsloven ikke tilbyr. Ellers lover de en garanti som ikke tilbyr noe som helst ekstra, altså det samme som ingen garanti.

 

Enig med at Rema-skjermen må være et godt kjøp (om man er ute etter en rimelig LCD som ikke skal spilles på)

Lenke til kommentar

Har jobbet på RIMI selv, og det ble problemer når kundene kom med mobiltelefoner eller stereoanlegg som var defekt. Butikken har ingen ekspertise på reprasjon av dette, og garantiordningene virker litt kronglete... Det hele må sendes avgårde, tror det tar drit lang tid, og så hva om det ikke er noe erstatning for produktet du har kjøpt?

 

De 700kr tror jeg kjapt er verdt det i "kundeservice" om jeg får si det slik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...