Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

NHH . Hvordan foregår eksamen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok bachelor på NHH i 2012-2015 og master i 2016-2018. De fleste eksamnene mine var skriftlige skoleeksamener utført på papir på 4 timer. Men det var også hjemmeeksamener, i hovedsak i par eller grupper på 3-4 personer, samt muntlige eksamner individuelt, i par eller i grupper. De andre eksamensformene kunne være store oppgaver vi hadde istedenfor skoleeksamen i et kurs, men ofte var de mindre oppgaver i tillegg til en skoleeksamen.

 

Det er nok mye som er endret både i strukturen til studiet og i de enkelte kursene siden jeg begynte på bachelor. Uten at jeg er sikker, tror jeg for eksempel det er større innslag av digitale eksamener nå.

 

Om spørsmålene på eksamen skal svares på i essayform, kommer an på kurset. Det er for eksempel ikke så naturlig med essay i matematikk eller statistikk. I strategi- og ledelseskurs derimot, der det handler mer om å velge seg et rammeverk, drøfte og argumentere, enn å komme frem til et bestemt svar, må du skrive essay. De fleste kurs ligger et sted mellom de to ytterpunktene og krever dels at du kan komme frem til bestemte tall og dels at du kan argumentere og verbalisere sammenhenger.

Endret av €uropa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...