Gå til innhold

ANMELDELSE: FIFA 20


Anbefalte innlegg

Tja, min første opplevelse startet ikke så bra med FIFA 20 i alle fall. 

1. Lang intro som ikke kunne skippes

2. PS4 kontroller støttes ikke på PC, men det er jo forsåvidt ikke noe nytt for EA men rart at de ikke har support for det (Steam klarer det utmerket)

3. Teite "FIFA-mål" som vanlig. Dum AI. Og igjen litt klunkete spill der mye skjer automatisk og man har lite kontroll/frihet. 

4. Dårlig grafikk. Tror det er lyssettingen de bruker som gjør at det bare ikke ser bra ut.

Det kan være morro, men mye av det som har irritert de siste 4-5 årene er der fortsatt. En del små endringer kun for endringens skyld også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer uenig.

 

Jeg prøvde det i en tre ukers tid med origin acces og spilte i underkant av 40 timer.

 

Karierre modus var ødelagt på lansering. Ultimate team har elendig og hakkete interface, som er verre enn det i Fifa 19. Jeg spiller på PC, og et online modus som heter "FUT Draft" er uspillbart, fordi det er så mange cheatere, som drar nytte av en disconnect glitch, som har vært der siden Fifa 17, som EA ikke gjør noe med, sikkert fordi spillerbasen på PC utgjør en brøkdel av de som spiller på konsoll.

 

Etter å ha spilt en del, legger man fort merke til om det er gameplay problemer, som buggete keepere, irresponsive finter osv. Og det var tilfellet med denne iterasjonen av Fifa også. AIen til keeperen dette året er helt grusom. I situasjoner der keeperen skal plukke ballen, kan hende han heller slår den, helt uten press.

 

Det eneste som jeg kan ha glede av i dette spillet er spillkvelder med lokal multiplayer. Da blir det ikke like competative som i online spill, og jeg kan ha det gøy.

 

Men det er ikke nok til 9/10, ikke i nærheten. Kanskje 5/10 om jeg er raus.

 

Og sist men ikke minst, serveren online kamper hostes på varierer fra kamp til kamp. De hostes på 30hz eller 60hz servere, og når kampen hostes på 30hz servere føles det som FPSen også dropper dit.

Lenke til kommentar

For noe tull! Har begge spillene! Har ikke rørt pes 20 etter fifa kom. Har spilt siden 1997! Begge spill. Og PES tar steg. Men er milevis unna fifa enn så lenge. En ting er pes bedre på. Å få CPU lagene i offline modus til å spille mer virkelig. Men fifa nærmer seg der også. Men liker man robot lignende spill så spiller man pes. Liker man realisme og gøy så velger man fifa.

For noe tull! Fifa og realisme? Det var dagens :rofl:

De er lysår bak PES, og de har det vært stort sett hver gang de siste årene. Kanskje med unntak av rundt 2011/2012.  Og ja, jeg spiller begge to hvert år men optet å ikke kjøpe FIFA 20 denne gang. Har allikevel spilt det nok til å legge meg opp en mening om det.

 

FIFA 19 derimot var kanskje det dårligste fotballspillet jeg har spilt siden PES 2012....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...