Gå til innhold

Vanlige AA engangsbatteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke hatt utladetester på disse batteriene, men jeg husker resultetet fra Tv2 hjelper deg: Kjøp de billigeste alkaliske batteriene du finner..

 

Vet de har større mah tall enn de fleste oppladbare batteri, men har større indre motstand enn f.eks nicd batteri og egner seg dermed ikke til applikasjoner som krever mye strøm.

Lenke til kommentar

Med henblikk på produkter som bruker AA batterier, GPS etc , ble det utført en batteritest for TV2 hjelp......Testen finner en ikke igjen på siden deres, kun overskriften. De AA batteriene som kom best ut av testen som ble utført for TV-2, var batteriene fra IKEA.

De som på siste plass, var de som en husker igjen fra reklamesnuttene med haren som løper og løper som ruller på skjermen, nemmelig DURACELL. Så pris og kvalitet går ikke alltid hand i hand.

Lenke til kommentar

IKEA batteriene er sikkert best på pris, men de batteriene som fører til minst bytting, er faktisk batteriene fra Panasonic. De vant en test i VG eller Dagbladet eller hva det var. Ikke i forhold til pris, men til varighet. Tok man pris i betrakning kom de på 3. plass.

 

Ikke sikkert at IKEA batterier eller de som er best i forhold til pris er de som er best i forhold til pris på ett digitalkamera, fordi de bruker batteri på en litt spesiell måte. Ville faktisk brukt ett av de bedre merkebatteriene på ett digitalkamera da jeg tror det kommer billigst ut (Panasonic).

 

Men ALLER best er det å bruke oppladbare ni-mh batterier (helst 2000mah eller over). De varer sånn 10 ganger lenger pr. lading enn ett sett engangsbatterier varer (i de kamera jeg har erfaring med ihvertfall).

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...