Gå til innhold

400 ansatte får en virtuell titt på sin kommende arbeidsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den arkitektmodellen er mer forseggjort enn de jeg er vant til, men det er vel bare et kostnadsspørsmål. Det står noe om laserscanning i artikkelen og jeg lurer på om modellen hadde grunnlag fra både arkitekttegning og scanning eller bare førstnevnte? Hvilke filformater støtter VR-systemet som input? Kan den vise f.eks kun én IFC av gangen eller støtter den flere samtidige IFC-er fra f.eks flere fagområder slik at f.eks kollisjonskontroll blir lettere?

 

Noen som kan gi et kjapt kostnadsestimat for maskinvare + årlige lisenskostnader for et slikt system?

Lenke til kommentar

Den arkitektmodellen er mer forseggjort enn de jeg er vant til, men det er vel bare et kostnadsspørsmål. Det står noe om laserscanning i artikkelen og jeg lurer på om modellen hadde grunnlag fra både arkitekttegning og scanning eller bare førstnevnte? Hvilke filformater støtter VR-systemet som input? Kan den vise f.eks kun én IFC av gangen eller støtter den flere samtidige IFC-er fra f.eks flere fagområder slik at f.eks kollisjonskontroll blir lettere?

 

Noen som kan gi et kjapt kostnadsestimat for maskinvare + årlige lisenskostnader for et slikt system?

 

Hei Simen,

 

VR systemet, Dimension10, støtter ulike filformater, inkludert IFC. Du kan ta inn flere modeller fra ulike fagområder og de vil bli slått sammen slik at du kan gjøre en kollisjonskontroll lettere, slik du nevner. Anbefaler å ta en titt på vår nettside: www.dimension10.com

 

Angående kostnadsestimat for maskinvare og årlig lisens, så varierer det ut i fra behov, men gjerne ta kontakt med meg så kan vi ta en prat om de ulike mulighetene. Min e-post er: [email protected]

 

Ønsker deg en fin kveld!

Mvh. Tonje

Lenke til kommentar

Den arkitektmodellen er mer forseggjort enn de jeg er vant til, men det er vel bare et kostnadsspørsmål. Det står noe om laserscanning i artikkelen og jeg lurer på om modellen hadde grunnlag fra både arkitekttegning og scanning eller bare førstnevnte? 

 

Hei Simen

Arkitekmodellen er laget på grunnlag av både eksisterende tegninger og laserscanning. Nivået på modellen er ikke unormalt høyt i forhold til hva vi pleier å lage, men så klart har vi polert litt for å unngå å distrahere de som var på omvisning. Poleringen har hovedsakelig vært å luke ut unøyaktig geometri og justere teksturene litt. Når utgangspunktet er bra tar ikke det mye ekstra tid. Vi viser kun  arkitektmodellen i VR og ikke punktskyen direkte.

 

-Martin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei Simen,

 

VR systemet, Dimension10, støtter ulike filformater, inkludert IFC. Du kan ta inn flere modeller fra ulike fagområder og de vil bli slått sammen slik at du kan gjøre en kollisjonskontroll lettere, slik du nevner. Anbefaler å ta en titt på vår nettside: www.dimension10.com

 

Angående kostnadsestimat for maskinvare og årlig lisens, så varierer det ut i fra behov, men gjerne ta kontakt med meg så kan vi ta en prat om de ulike mulighetene. Min e-post er: [email protected]

 

Ønsker deg en fin kveld!

Mvh. Tonje

Tonje: Om du lager et bilde av eposten din og ikke skriver den i klartekst, så hever du sikkerheten betraktelig. Det er en grunn til at e-post blir klassifisert som sensitive personopplysninger av Datatilsynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...