Gå til innhold

XP---HJELP!


Anbefalte innlegg

jeg har et psoblem når jeg skal installere winxp!

Hadde xp fra før av men så klikket office på en rar måte slik at jeg måtte reinstalere den siden jeg absolutt måtte bruke den. det hjlap ikke å reinstallere fikk samma feil igjen..finner ikke den ene filen på cd-en. Jeg prøvde å finne filen manuelt på cd-en og fant den men installasjonen ville ikke lese den. Så tenkte jeg, ja sikkert cd-en som er fucka. Dermed lånte jeg to andre office cd-er fra kamerater men fikk samme feilen. Så tenkte jeg, ja..dette er sikkert nor microsoft tull så jeg skulle reinstallere hele xp!gikk inn i setup og bgynte å installere på nytt men så midt under setup klikket setup. Fant ikke en fil på cd-en. Og istedet for at det avslutter installasjonen, Xp restarte maskinen og gikk straks tilbake til setup, men selvfølgelig klikket den igjen...på samma sted. Og hva skjedde da??jo, maskinen og setup gikk bare i loop...jeg fikk ikke gjort noe som helst. Dermed brukte jeg gode gamle oppstartsdiskett..formaterte harddisken og prvde å installere xp fra bunn av...men nei, samma feil som før..finner ikke den ene filen(filen er der fordi jeg brukte samma cd-en når jeg intallerte xp for første gang)..

det samme skjedde da jeg skulle installere win2000...setup klikket på samme sted. Det eneste Os jeg kunne installere var WinMe...og gjett hva jeg kjører nå da?dessverre...prøvde også å kopiere cd-en over på harddisk og kjøre installasjonen derfra..men cd-en ville ikke kopierers...kunne ikke finne en eller annen fil...hmm..

 

NOEN som kan hjelpe eller som har vært borti lignende situasjoner?

takker...uff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det hjelper. Jeg starta smartdrive og satte inn server-CDrom'en min, etter å ha prøvd å bytte CD frem og tilbake en 8 - 10 ganger (Har både home og pro cd'n. Fikk samme melding på andre installasjon)

 

Så en annen her som hadde samme prob. Er det paranoia, eller kan M$ ha laget en slik funksjon ? (Jeg bruker Pro corporate ed, som tross alt er laget for masseinstallasjon) Kan den f.eks skrive til CDrom'ens firmware ? Lurer på om jeg må sette inn atter en annen til helga, når jeg skal inst. for 3. gang :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 15:56, RulleRimfrost skrev:

Så en annen her som hadde samme prob. Er det paranoia, eller kan M$ ha laget en slik funksjon ? (Jeg bruker Pro corporate ed, som tross alt er laget for masseinstallasjon) Kan den f.eks skrive til CDrom'ens firmware ? Lurer på om jeg må sette inn atter en annen til helga, når jeg skal inst. for 3. gang :smile:


 

Da er du paranoid!

Hadde MS begynt å skrive ny firmware(tenk hvor mange det er!) og muligens ødelegge den, så hadde MS gjort noe ulovlig. Søksmål --> "konkurs"

Lenke til kommentar

har fått det til nå..

lånte cd-en av en kamerat og det ordna seg...

men skjønenr fremdeles ikke hvorfor det ikke funka for jeg brukte den cd-en for å installere før og og da var det ingen problem..

 

takk for alle svara ihvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...