Gå til innhold

Bør jeg kjøpe iPhone 8 Pluss eller iPhone XR? (Talkmore)


Anbefalte innlegg

Hvilken iPhone er best av iPhone 8 Plus med 256 GB og iPhone XR 128/256 GB ?

 

har Talkmore som abonnement pga gode rabatter som OBOS medlem . Annen ting jeg lurte på var det med finansiering av mobil . Hvilken er billigst av klarna sine løsninger ? Hvilken løsning er billigst ?

Endret av Omnia vincit amor
Endret trådtittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for iPhone XR om du ikke får 8 Plus til en veldig god pris. Bakgrunnen for det valget er at den er en ett år nyere modell med litt kraftigere prosessor om du skal ha mobilen noen år, litt bedre kamera enn 8 Plus og bedre utnyttelse av skjermarealet, dog med en notch.

 

Det du får hos iPhone 8 Plus er en noe skarpere skjerm pga høyere skjermoppløsning, TouchId om du ikke er helt solgt på FaceId og en fin mobil som fortsatt er mer enn kraftig nok til vanlig bruk de kommende årene. 

 

iPhone XR vil ha nok ha best batteritid av de to modellene, selv om 8 Plus ikke er noe dårlig på dette området heller. Samboeren min gikk fra iPhone 7 (ikke Plus) til XR og var noe skeptisk til størrelsen og FaceId men er veldig fornøyd etter noen måneders bruk. Jeg må innrømme at jeg fint kunne levd med en XR fremfor XS Max´en min når jeg har lånt mobilen hennes innimellom. Tror ikke jeg kunne gått tilbake til 8 Plus siden jeg er blitt bortskjemt med FaceId og full skjerm (med notch) istedenfor bezel over og under skjermen.

Lenke til kommentar

Forskjellene er godt summert over. Jeg gjorde samme vurderinger for et år siden. Da endte jeg opp med 8 Plus. Argumentene for 8 Plus den gangen var:

Skarpere skjerm.

16:9 ratio. Så ikke behov for en høyere og smalere skjerm.

Mer plass i bredden.

2X optisk zoom. (Som blir overraskende mye brukt)

Lite forskjell i ytelse (A11 er nesten like rask som A12)

800kr rimeligere.

 

Om jeg hadde endt opp med samme i dag er jeg ikke helt sikker på. Da mer innhold har blitt tilpasset smale og høye skjermer, faceID er meget bra og Xr er ett år nyere tech. Dvs litt mer futureproof. Muligens et år lenger med oppdateringer. Tenker det hadde vært prisforskjellen som hadde avgjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...