Gå til innhold

Open VPN via ruter, tilkopingsproblem


Anbefalte innlegg

Hjemme står Open VPN serveren og surrer

 

På Ipad har jeg klienten. Bruker delt trådløstnett via mobiltelefon (Talkmore ) - og har full tilgang til lokalnettet hjemme.

 

Så har jeg en mobil bredbåndsruter TP-Link, med simkort fra talkmore. Kobler jeg Ipaden til nettet via den, så kan jeg logge meg på open vpn serveren hjemme, men får ikke tilgang til lokalnettet. 

 

Noen som har ide om hvorfor det er forskjell på trådløst nett delt fra mobiltelefon og brebåndsruter, og hva som kan gjøres for å få tilgang til lokalnettet også via bredbåndsruteren?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilke subnet har du på hjemmenettet ditt? Og hvilke subnet får du når du kobler til bredbåndsrouter fra tp-link?

 

Dersom begge to er f.eks 192.168.1.x så vil du aldri få tilgang til hjemmenettet pga route tabellen på pcen din sier at subnettet du prøver å nå er lokalt og vil ikke bli sendt gjennom openvpn tunellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvilke subnet har du på hjemmenettet ditt? Og hvilke subnet får du når du kobler til bredbåndsrouter fra tp-link?

 

Dersom begge to er f.eks 192.168.1.x så vil du aldri få tilgang til hjemmenettet pga route tabellen på pcen din sier at subnettet du prøver å nå er lokalt og vil ikke bli sendt gjennom openvpn tunellen.

 

Se det ja. Der fikk jeg demonstrert min uvitenhet. Det var samme subnet. Endret dette på mobilruteren, og vipps så var alt i orden.

 

Takk for hjelpen, trrunde!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...