Gå til innhold

2 forskjellige antenner på 4g modem?


Anbefalte innlegg

Dette er åpenbart et relativt godt tilbud kun til de som ikke kan få kablet bredbånd. Telenor sjekker at basestasjonen ikke blir voldtatt (billedlig) av 1TB ekstra data. Derav låst til adressen (også billedlig). Kanskje legger de til en frekvens også.

 

Hvis man misbruker dette vil det gå utover oss andre. Telenor sjekker garantert cell id hos de som laster ned mye, enten automatisk eller manuelt.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøker meg på denne tråden, siden jeg ikke finner andre ved søk på "Hjemmebredbånd mobil"...

 

Har nettopp fått ruter (Huawei B818) og koblet opp. Fungerer glimrende, også uten ekstern antenne i mitt tilfelle. Men, jeg har forsøkt forgjeves å åpne en port for innkommende forespørsler (port 22 for SSH til privat pc). Dette fungerer tilsynelatende ikke.

 

Jeg har vært i kontakt med Telenor kundeservice flere ganger. En person der anbefalte meg å legge til "internet.public" som ny APN, men heller ikke dette hjalp.

 

Neste råd fra den kanten var å ringe telenoreksperten, til 27 kroner per minutt...  :eek:

 

Er det noen her med "Hjemmebredbånd mobil" som har lyktes i å åpne porter i sin ruter?

Lenke til kommentar

For å si det slik, den eneste du har snakket med som skjønte noe er den som tipset deg om APN. Du må være sikker på at den faktisk kobler seg opp med internet.public og ikke bare legger det til i liste over APN. Etter det port forwarder du i B818 så er du i mål. Et tips er å velge en annen port enn 22 da du vil få mange forsøk på å koble seg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...