Gå til innhold

Gratis scannesoftware med PDF-støtte og god komprimering


Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung C480W laserprinter/scanner, hvor "Samsung Easy Document Creator" følger med. Den kan scanne til forskjellige formater inkludert PDF.

Men problemet er at når jeg skal scanne et tekstdokument, blir filene noe slikt som 3-4MB per side når jeg lagrer med brukbar kvalitet. Dette selv om alternativer som "bakgrunnfjerning" og "dokumentscanning" er valgt, og kvalitet står midt på treet. Enkelte ganger blir filene avvist når jeg sender dem forskjellige steder pga størrelsen. Reduserer jeg kvaliteten, blir det mye dårligere.

På jobben har vi en stor scanner på kontoret som scanner tilsvarende dokumenter med strålende kvalitet og maks 300-400KB i størrelse. Så det er jo fullt mulig å få den kvaliteten. Finnes det noe gratis scannesoftware der ute som kan gjøre det samme? Bruker windows 10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Du har kanskje løst problemet nå ?

Anyway : Uansett scanner du måtte benytte, så kan du vurdere å konvertere vildene til webp-format. Her er min erfaring at det er mye besparelse å hente på å lagre som webp kontra jpg.

Programvaretips: Gimp og Irfanview. Sistnevnte er godt egnet til konvertering av mange bildefiler i slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...