Gå til innhold

Radeon 9800 Pro Nytt og Defekt?


Olaven Spire

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp hentet skjermkortet fra posten, et Radeon 9800 Pro.

 

Jeg avinstallerte nvidia driverne, slo av maskinen, satt i Radeon kortet og slo på maskinen. Windows fant kortet og la inn noen drivere og allt så bra ut. Etter jeg installerte Catalyst driverne så er det loddrette striper i windows. Rundt musa er det en 4 kant med vannrette linjer.

 

I 3DMark03 (hm 6000 poeng) så er det mange store flater og lange streker overalt. I 3DMark2001 så ble det så mye streket i drage flygingen at jeg ikke kjente igjen noen ting og avsluttet testen.

 

Har prøvd 3 forskjellige versioner av catalyst driverne og det er helt likens. Så det er vel ikke driver problem da?...

 

Noen som har hatt lignende problem og kanskje vet hva dette er for noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nVidia-driverene er beryktet for å etterlate 'rester' (dette gjelder kanskje flere produsenter for alt vet, er ikke meningen å henge ut nVidia), så du burde prøvd Detonator Destroyer eller hva nå disse programmene heter.

 

Du finner dem uansett hos Guru3d o.l.

 

http://www.guru3d.com

 

Jeg skal sette inn et Radeon-kort i en maskin hvor det kun har stått nVidia-kort etter nyttår. Blir spennende. :/

Lenke til kommentar
[quote name='DataChild' date='23/12/2003 : 23:15'] Hadde et GF3 kort før jeg fikk 9800pro. Jeg hadde også en del problemer med og få driverne til ATI kortet til og funke. Samme hva jeg gjorde funket det bare ikke, så jeg la inn windows på nytt. Da funket alt som det skulle. Så det har sikkert noe med driverne til nvidia som tidligere nevnt her i posten. [/quote]
Jepp det er nok windows som bugger litt ja...prøv og innstalere windows på nytt...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...