Gå til innhold

Visum til Japan (Working Holiday)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal søke om Working Holiday-visum for å kunne oppholde meg i opptil ett år i Japan.

 

Her er info om hva jeg trenger og prosdyren: https://www.no.emb-japan.go.jp/itpr_nb/working_holiday.html

 

Punktet jeg er usikker på er følgende:

 

 

Has adequate medical insurance and good health

 

Jeg blir å spørre den japanske ambassaden i Oslo når de åpner neste uke, men vil gjerne forhøre meg her også.

 

Nøyaktig hvilken type forsikring trenger jeg?

 

Jeg har nettopp bestilt vanlig reiseforsikring men jeg tviler nå på at det er nok dekning. Hvis det skal dekke en reise på et helt år så blir det å koste mye mer. Regner med mellom 10-20 000 kr for ett år. I tillegg må jeg ha japansk helseforsikring (National Health Insurance) når jeg er i Japan.

 

Setter pris på råd fra noen som vet noe om dette. :)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Skal søke om Working Holiday-visum for å kunne oppholde meg i opptil ett år i Japan.

 

Her er info om hva jeg trenger og prosdyren: https://www.no.emb-japan.go.jp/itpr_nb/working_holiday.html

 

Punktet jeg er usikker på er følgende:

 

 

Jeg blir å spørre den japanske ambassaden i Oslo når de åpner neste uke, men vil gjerne forhøre meg her også.

 

Nøyaktig hvilken type forsikring trenger jeg?

 

Jeg har nettopp bestilt vanlig reiseforsikring men jeg tviler nå på at det er nok dekning. Hvis det skal dekke en reise på et helt år så blir det å koste mye mer. Regner med mellom 10-20 000 kr for ett år. I tillegg må jeg ha japansk helseforsikring (National Health Insurance) når jeg er i Japan.

 

Setter pris på råd fra noen som vet noe om dette. :)

 

Takk!

 

Om du har helseforsikring i Japan så er du jo dekket? 

 

God tur! Ett år i Japan hadde vært fint! 

Lenke til kommentar

Om du har helseforsikring i Japan så er du jo dekket? 

 

God tur! Ett år i Japan hadde vært fint! 

 

Takk! Jeg har ikke helseforsikring (NHI) i Japan enda, det må jeg søke om når jeg er der. Så må man også ha "tilstrekkelig medisinsk forsikring" (hva enn det er) på forhånd i Norge. Pakken jeg har bestilt (Young Living fra Tryg) dekker bare reiser på opptil 10 uker. Man skulle jo tro at det er godt nok inntil jeg får ordnet NHI men synes ikke det er lett å finne fakta som gjelder for nordmenn. :hmm:

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Ambassaden har stengt for working holiday-intervju fra 5. juli til 15. juli. Fikk heldigvis booket en time samme dag i går. Det er ting NHI ikke dekker som f.eks. dødsfall og varig funksjonshemming. Alle må ha NHI men ytterligere privat forsikring er ikke påkrevd likevel.

 

Etter at de hadde gått gjennom alt jeg leverte inn (pass, søknadsskjema osv) fikk jeg noen få spørsmål vedr. ting jeg hadde skrevet. Så fikk jeg beskjed om å komme tilbake med 215 kr (kontanter) for å hente passet om en uke. :grin:

Endret av ahw_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...