Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Skrevet 23. desember 2003 (endret) Har akkurat bygd meg en ny boks...en herlig liten sak som desverre ikke ser ut til å trives veldig godt \edit\ System: p4p800, p4 2.8Hgz 800Mhz Hypertreading, Crucial 512MB PC3200 DDR-DIMM CL3 og Gainward ... FX5600 256MB ram /tide/ OS: W2k Symptom: maskinen "fryser" etter en stund med bruk - typisk ved f.eks. virus-søk, kopiering og andre litt intensive oppgaver. Maskinen fryser også når jeg kjører Memtest86 fra bootable CD... Trodde først det var CPU, så jeg kjøpte en til (gidder ikke sende inn en CPU før jeg vet om den er defekt) - men samme feil oppstår. (mao - har en P4 2.8ghz 800Mhz/Hypertreading til salgs...ga 2071,- ink. mva - noen som trenger???) Nå tenderer jeg til å tro at det enten er minne (har en annen brikke jeg skal teste med - en Corsair PC2100 registered brikke), eller at det er HK. Men - det er lille julaften, og jeg vil ha mitt nye leketøy opp å gå før jeg må steke ribba i morra Noen tips om hva som kan være sjekkes??? Mvh, Kai Endret 23. desember 2003 av Sirchief
Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 hmm...vel, det stemmer som det står i manualen - kortet støtter ikke registrert ram mao - jeg får ikke gjort noe mer før jeg finner en sjappe jeg kan skaffe en minnebrikke i i morgen. Med mindre en vennlig sjel i Drammen og omegn har en jeg kunne lånt, da
Boralis Skrevet 23. desember 2003 Skrevet 23. desember 2003 Det er nok minnet , annbefaler deg Geil eller OCZ til den saken der
Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 håper du har rett skal se om jeg finner noe åpent her i Drammen julaften...så får jeg sende tilbake brikken... Tar gjerne tips om hvor jeg får tak i slikt i Drammen...
julepynt Skrevet 23. desember 2003 Skrevet 23. desember 2003 du har ikke oversikt over temperaturen i boksen din da? kan jo hende du har litt laber kjøling....
Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 tja, leste et sted at HK følerne gjerne viste 20 grader feil... den oppgir å holde fra 28 til 42 grader, og ligger normalt på rundt 32 grader... CPU er boxed, så kjøleren bør vel normalt være grei. Kjøler er ikke varm når jeg kjenner på den med fingeren...(litt lunk, men ikke mer - HD er mye varmere - WBC Barracuda 36.7Gb S-ata disk). Et sp- er Corsair minne ok?
John Kr Skrevet 23. desember 2003 Skrevet 23. desember 2003 Jeg er enig med Snekker`n. Det er alltid vanskelig å si hva som er galt. Får du noen lydsignaler fra HK? Har du prøvd andre Mem Tester: http://hcidesign.com/memtest/ http://www.simtel.net/product.php?id=56576 Det første er windows bassert, den andre anbefales brukt av Komplett.no. Håper du får dette til.
Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 testet med Hot CPU Pro 4, den påstår at Cache level 2 er ødelagt - men det sier den på begge CPUene jeg har testet... (mulig jeg er helt på jordet her, men Cache l2 er på CPU, ikke sant?? Skal sjekke tipsene dine - Takk
John Kr Skrevet 23. desember 2003 Skrevet 23. desember 2003 (endret) Cache minne er som du sier på CPU'en. Dersom du oppdager at din RAM er i ustand så har jeg villet byttet denne til en annen fabrikat. Snekkere'n nevnte Geil eller OCZ. Begge er vel bra RAM. OCZ er vel RollsRoys i denne sammenheng. Jeg kjører Corsair og er veldig godt fornøyd med dette merke. Selv om jeg måtte bytte min RAM. Feilet fullstendig på GoldMem Test. Endret 23. desember 2003 av John Kr
Sirchief Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Skrevet 23. desember 2003 jaja, jeg får tråle sentrum i morgen etter julegave til meg selv Go'jul til dere og, og takk for alle tips!
Sirchief Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Skrevet 24. desember 2003 var ute i en butikk i Drammen (vil ikke nevne hvem...) Der var en snill/dum kar som solgte meg 512 PC2700 ram...men i posen ligger det 2x512Mb ram... regner ikke med at dette er noe kvalitetsram - prisen var 798,- ink. mva...desverre vet jeg ikke hvem produsenten er. Har nå kjørt Memtest86 i over en time uten at den har stoppet å respondere (maks før var 7-8 minutter), så jeg regner med at det er minnebrikken. Nå må jeg gi litt kjærlighet og omsorg til familien også - de er vel krevende, syntes jeg, men - det er jo julaften God jul alle!
John Kr Skrevet 24. desember 2003 Skrevet 24. desember 2003 Ja se der... Når RAM'en fungerer så blir det JUL. Bra at det ordnet seg - God Jul.
Sirchief Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Skrevet 27. desember 2003 nei gu jævl...r Feilen er der enda... Denne gang med 1024 ram (billig, ingen anelse om merke). Har mao byttet CPU og minne - da gjenstår vel bare GPU, HK og PSU? Eller kan det være disk også? (kjører en Raptor 36.7Gb på S-ata som OS-disk). Julen er ikke hva den engang var...
Sirchief Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Feil funnet og rettet... Det viser seg at Asus WIFI@Home som ble installert på HK er defekt. Tok ut dette, da funker alt som det skal.
Boralis Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Fint du fant feilen, men dette viser også at det kann vere lurt og kunn innstalere akkurat det som må vere der for så og teste maskinen at den fungerer, etter dette kan resten innstaleres. Da vet man iallefall at det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå