Svein-Erik Hole Skrevet 21. juni 2019 Skrevet 21. juni 2019 Kristina leder Europas jakt på neste generasjon batterier. Hun forventer en liten revolusjon [Ekstra]
Simen1 Skrevet 28. juni 2019 Skrevet 28. juni 2019 Jeg har ikke ekstra, men lurer på hvorfor hun mener at sylindriske celler ikke er veien å gå videre?
Sverre K. Skrevet 5. juli 2019 Skrevet 5. juli 2019 Jeg har ikke ekstra, men lurer på hvorfor hun mener at sylindriske celler ikke er veien å gå videre? Hun sier noe om at dette krever mye kobber, jeg antar at det er snakk om sammenkobling av cellene.
Simen1 Skrevet 5. juli 2019 Skrevet 5. juli 2019 (endret) Materialbruk i kabler er allerede et ganske balansert marked. Dersom prisen på Cu øker så brukes mer Al slik at forbruket av Cu synker, og da synker også Cu-prisen. Al-prisen er ganske upåvirket av forbruket av Al i kabler siden det utgjør en veldig liten andel av verdens Al-produksjon. Elbilenes bruk av kabler vil nok forbli en veldig liten andel av verdens kabel-forbruk. Jeg hadde en magefølelse for at det var snakk om termiske utfordringer pga sylinderformen, men det er kanskje ikke noe problem? Eller at det er like lett å løse med prismatiske celler og lomme-celler? Endret 5. juli 2019 av Simen1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå