Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har faktisk linja mi holdt seg oppe utrolig lenge? I går kunne jeg spelle hele dagen / kvelden uten _ett_ eneste dropp.... _Samtidig_ som emulen jobba som en hest og ftp serveren flittig leverte data til sultne kompiser..

Det er _første_ gangen.. Håper virkelig at dette kommer til å bli en trend.. (På trass av at det som gjør meg til en reflektert figur, sier at jeg sitter her og skaper meg illusjoner) :( Det er jo faktisk som dette at det _skal_ funke..

Skrevet
Nå har faktisk linja mi holdt seg oppe utrolig lenge? I går kunne jeg spelle hele dagen / kvelden uten _ett_ eneste dropp....

:) at linja holder seg "hele dagen" er ikke "utrolig lenge"..

Skrevet (endret)

Les dette her.. bare LES dette her! Det synes jeg var så BRA at jeg bare måtte legget det ut her! Det er tatt fra "nyheter" seksjonen deres:

Vi får daglige henvendelser der Ping mot utenlandske steder går dårlig.

Sliter du med at Ping mot utlandet går dårlig? Vi kan trøste deg med at det skal ikke ha noen som helst effekt på dine tjenester. Rent bortsett fra det visuelle, da det ser jo ikke pent ut, når en tar en test, og får svært høy latency eller rett og slett "time out".

Vi har lagt ut forklaring på engelsk i vår driftslogg, på dette fenomenet tidligere. Nå legger vi den ut på Nyttige tips, slik at alle kan få anledning til å lese den, uten å lete i vår driftslogg. Vi har også oversatt artikkelen til norsk, samt prøvd å forenkle endel av datatuttrykkene.

Da håper vi alle får det svaret de trenger. God lesing!

Legg merke til: "Vi kan trøste deg med at det skal ikke ha noen som helst effekt på dine tjenester." eller bare legg merke til alt :p FY FLATE! og dem har jeg bestilt fra!

"ånei, jeg har 500+ ping i half-life (cs om du vil)" "kvalito: men det kan vi forsikre deg om at ikke har noen effekt på dine tjenester, det bare ser dårlig ut"

Jaha? Og jeg som trodde at poenget med Høyhastighetslinjer var at ting skulle gå fort, og når ting går fort, er det som regel liten ping.

Dem tror virkelig at fok er dumme. Er jeg HELT sikker på.

Æsj, ble enda mer kvalm nå! Seriøst.. nei vent, jeg mener USERIØST!

:thumbdown::mad:

Edit: MEN, nå har det seg slik da, at hvis man surfer så er ikke ping det avgjørende, for sakene kommer jo fram til slutt. (var sikkert det dem mente)

Endret av Erad
Skrevet

Møkka firma som jeg har prøvd å forklare både på saklig & usaklig måte! Sjøl om det er noen som er fornøyde og bare må kvarulere fordi da er jo "alle" fornøyde!

Kvalito har rett og slett lurt meg (og mange andre) for penger med de elendige produktene sine. Du merker virklig forsjell når du en dag går over til en mer seriøs ISP. Som sakt de har lurt mange for penger: Og da skal jeg jammen snakke så mye dritt så muligt om dem. Tror fakstisk jeg har verdt med å hindret de i å få noen nye kunder, og jeg skal forsette så lenge jeg gidder å taste dritt om dem. Og jeg drar en lang i hva evt. andre kvarulanter måtte mene om det... :devil:

Skrevet
Å, hallo Romsdal, hvor mye har De fått i dem som de ikke har spist i kveld? ;-)

Vil bare ta med at disse betingelsene som er listet på Kvalito's hjemmeside ikke er lovlige pga:

1. Leverandørens forpliktelser i avtale med Telenor er ikke bindende for sluttbruker

2. Disse betingelsene er ensidige og kontraktsloven godtar ikke ensidige forpliktelser i kontrakter. Ref også en rad Høyesterettsavgjørelser om dette.

3. Når en avtale om installasjon er gjort er det å regne som bindende med mindre særlige forhold som krig etc gjøres gjeldende. (Tror IRAQ er for langt unna til at de kan bruk den krigen)

4. Uteblivelse fra installasjon (montør ikke kommer) slik at kunden har ventet uten beskjed, er grunnlag for erstatning fra leverandøren for tapte utgifter. Ref dommer i andre saker hvor man har tapt arbeidsfortjeneste på ikke oppmøtt personale som skulle utføre arbeide.

5. Bindingstid gjelder fra produktet er levert fullt fungerende og en angrefrist gjelder faktisk frem til da. Om leverandør har annen avtale med underleverandør, så er det også kunden uvedkommende.

Orginal: Hawkie

Skrevet

Her kommer en oppdatering på egen sak med Kvalito:

---- Epost fra Kvalitos faktura avdeling-----

Hei.

Følgende er sakset fra Kvalitos nettsider www.kvalito.no under Internett Aksess i venstremenyen.

Med vennlig hilsen

Lisa Fröyland

Kvalito IT, fakturaavd.

www.kvalito.no

Er du på nett? Går det raskt nok?

Hvis ikke kan du velge blant våre produkter her. Vi leverer bredbånd på Telenors nett og er derfor en landsdekkende leverandør av disse tjenestene. Dersom du er usikker på om du har dekning kan du taste inn telefonnummeret ditt i "ADSL Søk" i menyen til høyre. Dersom du vet at du har dekning, er det ingen tid å miste. Bestill bredbånd fra Kvalito IT idag!

Før du bestiller, er det viktig å få med seg følgende betingelser:

1) Vi ønsker å tilby rimelige løsninger til kunder som aksepterer rimelige løsninger. For de av våre kunder som ønsker dyrere løsninger, så skal de få det også, men de må da betale litt for det. Derfor følgende prisstruktur:

3 måneders forskuddsvis fakturering per e-post: NULL kr. i fakturagebyr

1 måneders forskuddsvis fakturering per e-post: kr. 39 i fakturagebyr

3 måneders forskuddsvis fakturering per post: kr. 39 i fakturagebyr

1 måneders forskuddsvis fakturering per post: kr. 53 i fakturagebyr

Ta gjerne å noter ned i kommentarfeltet hva du ønsker.

2) For å gi deg som kunde kortest mulig behandlingstid, har vi IKKE angrefrist. Dette fordi vi starter å behandle din bestilling omgående. Det å kansellere avtalen vil med andre ord si at vi allikevel må betale fullt etableringsgebyr til Telenor. Dette må vi dessverre få dekket inn av deg som kunde. Kanselleringsgebyret varierer etter tjenesten, men er på MINIMUM kr. 1250. Dette er noe vi regner med de fleste vil sette pris på.

3) Det er dessverre INGEN leveringsgaranti på NÅR vi kan levere.. Vi leier på Telenor sitt nett, og er avhengig av deres levering. Det kan derfor bli forsinkelser og overraskelser. OM det oppstår forsinkelser på leveringsdatoen, grunnet feil i fra Telenor (såkalt leveransesvikt), så er dette IKKE grunnlag for heving av bindingstiden.

4) Det er INGEN garanti på OM vi kan levere. Dessverre har det skjedd at Telenor har sagt vi kan levere, linja har vært oppe i en måned, og så går den ned, med beskjed i fra Telenor om at kunden ikke kan få bredbånd. Så selv om vi sier vi kan levere, så baseres dette KUN på opplysninger i fra Telenor med alle de forbehold det innebærer.

5) ALLE våre priser baserer seg på bindingstid på ett år. Forsinkelser eller problemer med leveranse i fra Telenor opphever IKKE denne bindingstiden.

6) Det er ingen garantert hastighet. Hastigheten kan til tider variere, og på 2 Mbps, vil en i mange tilfeller ikke få kompensert for såkalt overhead. (Les mer i forbrukerombudets rapport om dette.)

MEN, om Telenor sier til slutt at du ikke kan få bredbånd, så skal du selvfølgelig slippe å betale. Da kansellerer vi din bestilling, og hever deg for bindingstiden. Det er med andre ord ingen økonomisk risiko å bestille bredbånd i fra oss.

Forøvrig så følger vi forbrukerombudets retningslinjer for markedsføring av internettaksess, og vi anbefaler alle å lese disse retningslinjene før en bestiller.

Last ned:

Forbrukerombudets retningslinjer for Markedsføring av internettaksess

http://www.kvalito.no/intranett/uploadedFi...rnettaksess.pdf

-----------------------------------------------------------------------

Kommentar:

Her henviser de til en pdf fra forbrukerombudet som omhandler markedsføring av internett access, og som ikke har noe som helst relevans til klagen.

Min respons pr epost er:

Vil besvare deres henvendelse med dette:

1. Teksten på websiden er tilkommet etter bestillingen og mest sannsynlig som et svar på leveranse problemer.

2. Teksten er ikke lovlig ref kontraktsloven da den er ensidig forpliktende og slike avtalevilkår godtas ikke. Dette er også stadfestet i en rekke høyesterettsdommer. (ref nr på Prejudikat oversendes på forespørsel.)

3. I henhold til gjeldende rettspraksis er enhver leveransedato hvor tidspunkt eller dato angis som forpliktende å regne og en leverandør av produkter eller tjenester kan gjøres erstatningsansvarlig dersom kunden påføres tap som følge av manglende oppmøte. (pr i dag gjelder 80% av prejudikat elektriker tjenester og lignende, men dette skal i henhold til Jusavdelingen ved UiO være overførbart)(ref nr på Prejudikat oversendes på forespørsel.)

4. Kontraktsloven stadfester at ved gjentatt leveringssvikt kan ikke en leverandør kreve kompensasjon for forberedende arbeide eller utgifter i forbindelse med slikt.

Vi ønsker med dette en klar bekreftelse fra dere om dere frafaller kravet, eller om saken ønskes ført for Oslo By og Tingrett uten forutgående forhandlinger, noe som passer oss da vi anser emailene som å være forutgående forhandlinger nok. I såfall ber vi om at dere oversender kontakt informasjon til deres bedriftsadvokat eller foretredende jurist med møterett for domstolen.

MVH

<våre navn, redigert vekk for å slippe spam>

Skrevet

Har sendt brev og snakket med Forbrukerrådet om mitt abonnement gjennom Kvalito, og får som svar at hvis tjenesten har vesentlige mangler så kan de ikke kreve penger for det og en kan selv kreve å få opphevet hele greia vederlagsfritt. Hvis tjenesten har mangler så kan en kreve prisavslag eller kompensasjon for det.

Jeg har gjennom brev til Kvalito krevet å få opphevet mitt abonnement umiddelbart uten kostnader. De ringte i dag fra Kvalito Nord og bekreftet dette men ville sende ut sluttfaktura. Jeg spurte så fire ganger om hvilken sum denne sluttfakturaen ville havne på, men de unngikk å svare på dette (fire ganger). Blir spennende å se hva de skal ha betalt for når fakturaen kommer (da jeg etter forbrukerrådet ikke skal betale noen ting!).

Det skal sies at Kvalito Nord var hyggelige på telefon, men de unngikk allikevel prisspørsmålet...

NB. Det er mye mer rundt denne saken som ikke omtales i denne posten.

Skrevet

http://www.kvalito.no/news/news.aspx?pubid...cd-20036adff654

Heheheheh les der da!

Kopierte det ut i fare for at dei sletta det på sin server.

Partiske Hardware.no!

Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot.

Det er umulig å drive et IT selskap som alle skal like, alle har forskjellige ønsker og meninger! Spesielt vanskelig blir det når vår viktigste leverandør er et av Norges største selskap og samtidig er monopolist på telenettverket. En kundes "KRAV" er gjerne i direkte motsetning til det Telenor kan levere til oss. En må også huske på at vi i Kvalito har gjort IT-Norge billigere, ved å være i fronten for å kjempe for billigere bredbåndstjenester til deg som kunde. Vi er også ansvarlige for mange arbeidsplasser, og må ta hensyn til at det må være økonomi i det vi driver med. Generelt betyr det, at om ikke Telenor krediterer for forsinkelser osv. så har vi heller ingen mulighet til å kunne gjøre dette videre.

Vi har fått en rekke reaksjoner på det som står på Hardware.no. Kundene som kjenner oss, har oppfordret oss til å svare tilbake, da de vet at det som står der ikke stemmer.

Dessverre er det slik at såkalte "administratorer" på Hardware.no tydeligvis misliker Kvalito. Om en leser langt nok ut i diskusjonsforumet, så kommer dette også meget godt frem, blant annet med:

Kunde:

"Ok, har ingen anelse om hvem han var eller hva som skjedde, men når en admin her gir så tydelige signaler som dette kan det jo nesten virke som om sjefene her ikke er helt nøytrale uansett???

Og så lenge det er de som bestemmer, vel.... "

Hardware.no svarer:

"det står ingenting om at adminene skal være nøytrale. Allyse (red: en administrator på hardware.no) har hatt problemer med Kvalito selv. Adminene er mennesker som kjøper varer og tjenester fra andre firma, og de har vel fått med seg at Kvalito er et firma en skal holde seg laaangt unna. "

Det "Allyse" opplevde, var at Telenor først informerte oss om at han skulle kunne få ADSL linje, for deretter å beklage men å informere om at siden han var tilknyttet en annen sentral via tverrkabel, så kunne de ikke levere. Dette måtte vi dessverre bare videreformidle til "Allyse". "Allyse" nektet å akseptere dette, og mente at vi var forpliktet til å levere bredbånd, når vi først hadde bekreftet dette positivt og oppgitt en leveringsdato. Vi forstår absolutt skuffelsen til "Allyse", men det var kanskje ikke akkurat direkte voksent å reagere slik som han gjorde?

Jonas Gustumhaugen hos oss, prøvde å svare på kritikken som kom. Han ble "banna" i fra Hardware.no, det vil si at innleggene hans ble sensurert, og han fikk ikke lov til å skrive flere innlegg. Dette under henvisning til at han drev med reklame for Kvalito! (Kan ikke all positiv omtale tolkes som reklame for Kvalito? Vil det si at det er KUN negativ omtale som er tillatt på Hardware.no?)

Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet.

Vi vil med dette bare påpeke at kritikken er ensidig, og den er styrt av administratorene på forumet. Positive meninger eller innlegg i fra ansatte i Kvalito IT, blir sensurert, og våre medarbeidere blir banna. Undertegnede har selv ikke fått lov til å legge inn innlegg der.

Kaj Størdal Toftner

29/01/2004

Skrevet

Huff og huff. Jeg har ikke sett at noen "positive" utsagn fra kvalito har blitt fjernet eller sensurert. Det med at Jonas ble bannet var jo at han "utgav" seg til å være en vanlig person med kjempe erfaringer med Kvalito og skrytet over den korte responstiden på deres support-tjenester. Det er blir bare for dumt.

Skrevet

Ikke minst så går de mot angrep mot enkelte på forumet ved å nevnte navnt og trekke fram kun deler av sannheten.

Helt utrolig at hjula hos Kvalito i det heletatt går rundt....

Skrevet

Huff.. skulle tro en gjeng med kloninger av meg jobba der så mye som dere har å klage på :\

trist at kvalito oppfører seg på denne måten

Skrevet

Det som Kvalito har skrevet på sin webside er latterlig. Men dette er et fenomen som jeg har oppdaget med Kvalito. De er 'eksperter' på å sno seg unna ved hjelp av en kløktig og utspekulert måte å ordlegge seg på.

Et eksempel er det innlegget (Kvalitos nyheter) hvor Kvalito skulle forklare ovenfor sine kunder hvorfor ikke alle kunne få utvidet sitt abonnement når det gjaldt CS-servere (tror det var i forbindelse med innbruddet).

Jeg husker at Kvalito 'forklarte' i det vide og det brede, en hel avhandling om hvorfor de handlet slik de gjorde. Jeg synes måten de valgte å ordlegge seg på virket veldig sleip. Det var vanskelig å følge tråden i det som ble forklart.

Dessverre klarer jeg ikke å finne tilbake denne 'oppklaringen' fra Kvalito, så den er mest sannsynlig slettet. Håper at noen der ute husker dette.

MERK: Rett skal være rett. Jeg har ingenting med CS å gjøre, og jeg vet ikke om Kvalito handlet rett i denne saken eller ikke. Det som jeg bemerker er måten de ordlegger seg på. Unnskyldninger og forsøk på hele tiden å sno seg unna.

Når det gjelder Kvalitos nyhetsinnslag med tittel 'Partiske Hardware.no' så har jeg følgende å tilføye:

Kritikken er ensidig fordi den omtrent utelukkende er negativ. Det er kanskje en grunn til dette? Kan det faktisk være at Kvalito må ta selvkritikk her?

Som trådstarter av 'Mine erfaringer med Kvalito IT' kan jeg opplyse om at jeg ikke har noen tilknytning til Hardware.no som sådan, og jeg har ikke konferert med HW.no før jeg postet mitt innlegg. Dette tilbakeviser på det sterkeste Kvalitos utsagn om at kritikken av Kvalito blir styrt av administratorene.

Jeg har også postet det samme innlegget på OCShoot.no, hvor etter det jeg kan forstå Kvalito har blitt 'invitert' til å svare. Dette har de ikke gjort.

I mitt tilfelle er ikke dette så rart. Hvis Kvalito skulle ha kommet med et vettugt svar, måtte dette ha blitt basert på løgn. Dette har de heldigvis holdt seg for gode til.

Skrevet

"Solskinnshistorie" oppi det hele:

Fikk bekreftet bestilling fra Kvalito den 11/10, la inn bestilling på vegne av en kollega av meg. I slutten av november tok vi kontakt med firmaet og de lovet at de skulle se på saken og få fortgang i den.

Dette gjentar seg - flere ganger. Vi ringer/mailer, de lover at de skal komme tilbake med fremdrift/dato. I en mail sier en representant fra ledelsen at dersom de purrer på Telenor havner bestillingen "underst i bunken".

Denne uken er det fremskritt - den første fakturaen ankommer! Ny telefon til Kvalito, og denne gangen slipper de taket. Min kollega får mail der de tilbyr ham å avbestille vederlagsfritt, da vi har hatt uforholdsmessig store forsinkelser med installasjonen. Ikke verst. Et tilbud som selvsagt blir akseptert. Nå er bredbånd via kabel-tv bestilt, med garantert installasjon i løpet av 2 uker. Bibi, Kvalito.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...