Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilsalg - kjøper signerer ikke salgsmelding


Anbefalte innlegg

Mener å huske at dette var fremgangsmåten en gjeng fra Oslo brukte for å ha noen biler de enkelt kan dumpe.

 

Skal se om jeg finner kilden på det,

 

Men fra egen erfaring gjorde polakkene slik på et tidligere arbeidssted jeg jobbet. Kjøpte billige biler her, kjøre hjem og selge den til kriminelle som kjørte på Norske skilt så lenge det gikk.

 

Var ytterst få som faktisk gikk så lang å gå til politiet, oftest til veldig liten nytte så de var aldri redd for å bli tatt.. Men var hinsides mange som ikke fulgte opp dette overhodet, eller bare glemte det rett å slett.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
-KooPa skrev (På 27.5.2019 den 13.13):

Du risikerer ikke gebyr for manglende forsikring, bilen er jo forsikret helt til kjøper bekrefter salgsmeldingen, og da er det uansett ikke ditt problem om kjøper ikke forsikrer bilen.

Men når da kjøper IKKE bekrefter salgsmeldingen, som i denne situasjonen, for da er bilen fortsatt registrert på deg. Dermed er det teknisk sett fremdeles ditt ansvar...

Lenke til kommentar
mrala skrev (På 27.5.2019 den 0.12):

Hvis en person kjører rundt i Norge/inn/utland i en bil som juridisk sett ikke tilhører han, som i teorien kan brukes til kriminelle handlinger, i en forsikring som ikke står i hans navn, og la meg stå til ansvar for parkeringsbøter og bompenger, så tror jeg at det går an å argumentere for det.

 

Uansett burde trusselen gjøre at enhver normal person, bruker to minutter av livet sitt på å logge inn og signere? Hvis man har ærlige hensikter da

Ta kontakt med statens vegvesen og forklar situasjonen. Den digitale salgsmeldingen er laget for å gjøre det enklere for alle, ikke for å gjøre det vanskelig. Kan du dokumentere at bilen er solgt til vedkommende via kontrakt, meldinger, mail ol så kan de overkjøre systemet og "bekrefte" for han.

Har kolleger som har vært ute for lignende og da gikk vegvesenet inn og omregistrerte bilen uten kjøpers bekreftelse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...