Jump to content
steinjarle

Her er Opels elektriske Corsa

Recommended Posts

Jævlig irriterende, dette styret med reservasjoner, depositum og sinnsyk lang ventetid for å kjøpe bil.

Vurderer el- bil, men kjøper ikke så lenge en absurd leveringstid er et kritiere man må vurdere, når man skal kjøpe bil. Men, det er kanskje bare meg.

 

Bil er et transportmiddel, men det er også en lang rekke av subjektive følelser, som man umulig kan teste ut via en nettside. Til og med kroppen din, setet og sittekomforten, er umulig å teste via en nettside. Jeg synes det er viktigere å få prøvd bilen, før man reserverer en bil man kan få om ett år, eller to, slik det er i mange tilfeller. Og, i tiden mellom reservasjon og levering, kommer det garantert mange bedre alternativer på markedet, siden utviklinga går så raskt.

 

Synes også kostnadene for de større batteripakkene er altfor stor, i forhold til at mange av produsentene skryter av mer strømlinjeformet og billigere og billigere batteri produksjon for hver måned som går.

Det er ikke alle som kan bla opp 500- 900 laken for en bil, om man ønsker eller har behov for en rekkevidde over 30- 40 mil.

 

Subjektive ytringer, men de teller for meg.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Jævlig irriterende, dette styret med reservasjoner, depositum og sinnsyk lang ventetid for å kjøpe bil.

Vurderer el- bil, men kjøper ikke så lenge en absurd leveringstid er et kritiere man må vurdere, når man skal kjøpe bil. Men, det er kanskje bare meg.

 

Bil er et transportmiddel, men det er også en lang rekke av subjektive følelser, som man umulig kan teste ut via en nettside. Til og med kroppen din, setet og sittekomforten, er umulig å teste via en nettside. Jeg synes det er viktigere å få prøvd bilen, før man reserverer en bil man kan få om ett år, eller to, slik det er i mange tilfeller. Og, i tiden mellom reservasjon og levering, kommer det garantert mange bedre alternativer på markedet, siden utviklinga går så raskt.

 

Synes også kostnadene for de større batteripakkene er altfor stor, i forhold til at mange av produsentene skryter av mer strømlinjeformet og billigere og billigere batteri produksjon for hver måned som går.

Det er ikke alle som kan bla opp 500- 900 laken for en bil, om man ønsker eller har behov for en rekkevidde over 30- 40 mil.

 

Subjektive ytringer, men de teller for meg.

 

En bekjent var på lang venteliste til Ampera-E, og når han omsider fikk bilen, så syns han setene var helt grusomme.

 

Hadde vel bilen knapt en måned før den var solgt igjen. Så det er absolutt legitime bekymringer.

 

Ventelisten blir ikke akkurat kortere av å vente på utstillings-modeller heller.

 

På sikt vil det nok bli bedre, etterhvert som elbiler blir en større prioritet for de store fabrikantene .

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...