Gå til innhold

Telia Norge kutter 240 årsverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der falt den andre skoen i telebransjen i Norge. En bransje der teleselskaper bytter udugelige toppledere seg imellom som frimerker. Sår såpass usikkerhet i de ansattes rekker at de mister alle de gode folkene. Og så tviholder på en stadig mer innavlet gjeng med udugelige mellomledere. Som fortsetter å styre skuta etter det gamle kartet fordi topplederne løper rundt som hodeløse høns, kaster penger etter alt som de tror kan glitre. Og fremfor alt har sluttet å lede. Det har ikke noe å si om man jobber for Telia eller Telenor lenger. Det er de samme folkene og de samme sklerotiske kulturene. De kan ingenting. De gjør ingenting. De vil ingenting. De bare prater.

Telenor er kanskje litt mer underholdende ettersom de har eiere som har så til de grader mistet troen på selskapet at de tapper ut verdiene så de kan reinvestere pengene i selskaper de faktisk har tro på. Mens pengene listes ut bakdøra bruker politikerne det som sin arena for å være opprørt over likestillingspolitikk. For "bisniss og sånn", det er jævla vanskelig det.

 

Telesektoren i Norge er en bransje under styrt avvikling. Gi det fem år og så vil både Telia og Telenor være under utenlandsk eierskap. Tipper kineserne kunne tenkt seg et landhugg i europa.

 

Herregud jeg er glad jeg forlot disse kommende spedalskkoloniene.

Lenke til kommentar

Jeg har forsatt et Telia-abonnement  :hmm:

 

Vet ikke hva jeg skal tenke om grepet. Hva blir tjenestene til nå montro..

 

Hvorfor må folk alltid "sparkes"? Kunne de ikke heller sparket folk så det grepet er gjort slik at gamle avtaler er "null and void". Starte et bemanningsbyrå i forkant, og tilby folk plass der?

 

Her kaster de verdifull kapital rett ut vinduet. Når folkene sikkert kunne ha blitt brukt og blitt tjent en ekstra slant på utplassert midlertidig hos andre selskap. Selvsagt så vil ikke alle si ja, men noen ønsker vel den overgangssikkerheten i det de må finne seg nytt fast arbeid. Og i "verste fall" så ønsker noen andre de møter på dem, fordi de gjør en god jobb utplasserte som vikarer. Mest vinn for bemanningsbyrået, men den ansatte kan komme til å vinne på det også, dersom lykken og arbeidsmoralen er tilstede.

 

Alternativt så kan jo en av de sparkede starte bemanningsbyrå og sånn sett komme først til mølla.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...