Gå til innhold

Sjekk selv: Her lagrer Google kjøpene dine langt tilbake i tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk inn på linken.

 

Fant 1 registrert kjøp.

 

Når jeg valgte å fjerne dette fikk jeg melding om å slette eposten (Order Confirmation) fra Gmail kontoen.

 

Slettet mailen og dermed ble også kjøpet fjernet.

 

Med andre ord... enten la være å bruke gmail konto i forbindelse med kjøp, eller aktivt slett ordrebekreftelser som kommer pr epost.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er jo fantastisk at kvitteringene for kjøp ligger der, så slipper man å lete gjennom kontoutskriften fra banken din, neste gang man skal kjøpe samme appen.
I tilfelle du lurer, så ja, Apple og Windows gjør også dette.

 

Jeg tenkte på denne

https://play.google.com/store/account/orderhistory

 

Den andre er jo bare en assistent for innboksen på Gmail appen. Ikke noen menneske som sitter der å leser mailene. Samme assistenten er det som sorterer mailene i forskjellige faner og tags. Heller ikke noe mennesker som gjøre det.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gikk inn på linken.

 

Fant 1 registrert kjøp.

 

Når jeg valgte å fjerne dette fikk jeg melding om å slette eposten (Order Confirmation) fra Gmail kontoen.

 

Slettet mailen og dermed ble også kjøpet fjernet.

 

Med andre ord... enten la være å bruke gmail konto i forbindelse med kjøp, eller aktivt slett ordrebekreftelser som kommer pr epost.

 

Enklere enn det leg det i en snnen mappe, ser ut somdenne siden bare leser inbox jeg har masse order confitmstions på gmsil kontoen ( google apps, gratis fra weay back when) men de likker i undermapper ( nested lables)

Lenke til kommentar

Jeg har forlengst mistet oversikten over hvor mye jeg har kjøpt på nettet - dette hadde vært en fin anledning til å få orden i sysakene - tenkte jeg, for jeg har virkelig kjøpt mye de siste 10 årene. Men stor ble skuffelsen da siden lenken viste til - var helt tom! I følge Google har jeg altså aldri kjøpt noen verdens ting.

Er det agurktid allerede Digi.no ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...