Gå til innhold

Forskere har laget en ny brikke som skal være umulig å hacke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke noe "case closed" av den grunn. Du kan ikke ta en metode som krever en haug med premisser og tenke at den funker like bra i resten av verden generelt. 

Bare det at du skal ha fysisk adgang til maskinen som skal tappes for info, bør få det til å ringe en bjelle da de fleste tyveri i dag skjer fra en ukjent lokasjon. At ms for lengst har et mottrekk i bitlocker bør være hint nr 2. Med innsatsen som ville kreves for å ville skaffe seg fysisk tilgang til maskin, bør det være noe spesielt interessant å få tak i, f.eks bedriftshemmeligheter. Da har man som regel flere verktøy som sikrere ytterligere og ikke nødvendigvis gjør uttrekking av relevant info fra ram enkelt. F.eks smartkort med nivå 4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe "case closed" av den grunn. Du kan ikke ta en metode som krever en haug med premisser og tenke at den funker like bra i resten av verden generelt. 

Bare det at du skal ha fysisk adgang til maskinen som skal tappes for info, bør få det til å ringe en bjelle da de fleste tyveri i dag skjer fra en ukjent lokasjon. At ms for lengst har et mottrekk i bitlocker bør være hint nr 2. Med innsatsen som ville kreves for å ville skaffe seg fysisk tilgang til maskin, bør det være noe spesielt interessant å få tak i, f.eks bedriftshemmeligheter. Da har man som regel flere verktøy som sikrere ytterligere og ikke nødvendigvis gjør uttrekking av relevant info fra ram enkelt. F.eks smartkort med nivå 4.

 

Jeg kan ta så mange premisser jeg bare vil og du beskriver bare selvfølgeligheter men glemmer helt at når man tidligere konserverte minne med frysespray etc. så gjorde man det på ukryptert minne. Bare der burde du skjønt at jeg taler generelt og ikke konkret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Historisk sett er ting som er umuilig å hacke, nettopp det, når det skrives.

Så går det en stund og man er glad for at man ikke skrev ordene i stein, da tingen som var umulig å hacke nettopp ble hacket.
Men endel krypteringstandarder holder seg overraskende godt.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ta så mange premisser jeg bare vil og du beskriver bare selvfølgeligheter men glemmer helt at når man tidligere konserverte minne med frysespray etc. så gjorde man det på ukryptert minne. Bare der burde du skjønt at jeg taler generelt og ikke konkret.

Du taler generelt? Så med en liter flytende nitrogen så er generelt alt av hacking plankekjøring? Eller var det ikke så generelt likevel? Hva skal du med en liter forresten? Du klarer deg med godt under en dl. Du burde jo skjønne at utsagnet ditt blir meningsløst med "case closed". Det er ingen tilfeller som er så enkle, selv ikke "generelt"....

Selvfølgeligheter var det du som begynte med; Det er alltid noen som knekker det uknekkelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...