Gå til innhold

Hvor utlyses ledige lærerstillinger i ungdomsskolen?


Anbefalte innlegg

Jeg ville tro at kommunenes hjemmesider var stedet, på samme måte som fylkeskommunene har oversikt over ledige stillinger på videregående skoler? Men jeg finner nesten ingen ledige lærerstillinger på hele Haugalandet (Haugesund og en haug nabokommuner med over 20 ungdomsskoler), og lurer derfor på om stillinger i grunnskolene annonseres andre steder...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tro at kommunenes hjemmesider var stedet, på samme måte som fylkeskommunene har oversikt over ledige stillinger på videregående skoler? Men jeg finner nesten ingen ledige lærerstillinger på hele Haugalandet (Haugesund og en haug nabokommuner med over 20 ungdomsskoler), og lurer derfor på om stillinger i grunnskolene annonseres andre steder...?

 

Det du nevner ovenfor er det vanligste. Mange kommuner bruker ofte en leverandør som ordner alt dette for dem. Jeg vet mange kommuner (deriblant Bergen) bruker noe som heter webcruiter. Jeg fant noe der på Haugesund, men der var bare 2 stillinger innen undervisning.

 

Du har også alternativet med Nav sine sider - dog synes jeg ikke de heller var noe særlig, men er kanskje det mest oversiktlige du får.

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger?counties[]=ROGALAND&occupationFirstLevels[]=Utdanning&occupationSecondLevels[]=Utdanning.Barnehage%20og%20grunnskole&occupationSecondLevels[]=Utdanning.Instrukt%C3%B8rer%20%20og%20pedagoger

 

Fikk av en eller annen merkelig grunn Høgskolen på Vestlandet da jeg filtrerte på Rogaland. Menmen, mulig de har fått en liten campus der en plass som jeg ikke har fått med meg.

 

Nabokommunen vår - Fjell kommune - vet jeg praktiserer noe rare greier med felles søknad. Du søker da i utgangspunktet til kommunen, og så fordeler de folk utover, med mindre man søker til spesifikke skoler. Jeg har da ila 3 år i jobb (selv om jeg bor alt fra 15-60 min kjøretur unna alle skolene i kommunen) aldri visst hva jeg kunne søke på pga systemet.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...