Gå til innhold

Adapter for å kjøre 2.5" SSD SATA disk i m2 slot i laptop


Anbefalte innlegg

Jeg fant en Samsung 512GB 2,5" SATA SSD i el-avfallet da jeg skulle kaste en mikrobølgeovn. Jeg tok den med hjem og testet den. Og den disken fungerte som bare det.

Jeg har veldig lyst til å bruke denne som en 3. disk i min MSI Apache Pro GE72VR laptop.
Men den eneste 2,5" SATA-plassen i maskinen er besatt av en 1TB snurredisk, som jeg ikke vil ta bort. 
Men maskinen har en ledig m2 slot på hovedkortet i tillegg til den slot'en okkupert av maskinens system SSD (C:).

Og ettersom jeg leser om m2 standarden så har den både PCIE og SATA 3.0 databusser. Så i teorien så burde det vært mulig med et slags overgangskort for å koble denne SSDen inn på SATAbussen der.

Ebay har jo alltid vært min go-to når det kommer til sære adaptere mellom ulike grensesnitt.

Det eneste problemet er at ebay er håpløs på spesifikke søk i dette tilfellet. Jeg får bare opp kort for å konvertere andre veien.

 

Noen som vet om noen adaptere som kan fungere?
Eller noen forhandlere som har mye slikt snacks?

Alternativet er å kjøpe en harddiskcaddy for å skyve inn der DVD brenneren står. Men det blir litt upraktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du finner en adapter .. (du må også gi SSD'n strøm btw). Hvordan tenker du å løse de fysiske begrensningene? Jeg vil jo anta at en ledig lomme i en laptop, som er ment for en M.2 SSD ikke vil gi plass til en 2,5 tommer. Skal du Reodor Felgen dette? Er det ikke mye enklere å gå for et 2,5" ekstern kabinett til usb 3.2 elns?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...