Gå til innhold

Hver sjette bergenser vil stemme på Nei til mer bompenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette gjør jo at det er svært vanskelig for folk som bor f.eks på Sotra og som jobber i byen / Åsane. Synes dette er svært dårlig gjort av politikerne, og her bør man finne andre former enn bompenger... 

 

Det er jo vært debattert tidligere om å sette dette på skatten, men spørsmålet er jo om dette er mulig når man har så mange veiprosjekter gående. Å øke skatten vil ikke akkurat være populært, og det har vi alt sett med NRK skatten. 

 

Jeg ønsker ihvertfall at man finner en annen løsning, å ha så mange bomstasjoner i nærheten av hverandre gjør det svært vanskelig for folk, og tvinger folk som har bil til å velge kollektivt, men hva om ikke det er mulig det heller? At det er såpass store avstander at bil er eneste utvei, eller at det er så dårlig kollektivtilbud der man bor at det ikke går.

 

Sette det på skatten er et bedre alternativ om man ikke gjør som med NRK skatten. NRK skatten går mest ut over de som allerede sliter økonomisk. Hvis man i stedet for bompenger eller flat "bompengeskatt" kunne økt skatten for de som tjener over 1 mill i året hadde det ikke gått utover noen som sliter økonomisk. Det ville selvsfølgelig politikerne ikke gå med på siden det hadde "rammet" så mange av dem selv.

Lenke til kommentar

Sette det på skatten er et bedre alternativ om man ikke gjør som med NRK skatten. NRK skatten går mest ut over de som allerede sliter økonomisk. Hvis man i stedet for bompenger eller flat "bompengeskatt" kunne økt skatten for de som tjener over 1 mill i året hadde det ikke gått utover noen som sliter økonomisk. Det ville selvsfølgelig politikerne ikke gå med på siden det hadde "rammet" så mange av dem selv.

 

Det er ikke politikere flest som ønsket å fjerne formueskatt, ønsket å fjerne arveavgift og ønsker lavere skattesatser medium+ inntekt. 

Tvert i mot. Det er alle som har stemt frem Høyre og FRP som ønsker lavere skatter til de rike (som igjen gir en skeivfordeling, og på sikt øker forskjellen på rike og fattige i dette landet). 

 

Ettersom vi har redusert og fjernet skatter og avgifter (som rammet etter evne), er staten/kommunene nødt til å innføre andre avgifter. Kostnadsbildet ved å drive samfunnet rundt, har tross alt ikke endret seg dramatisk ... Det gjør at vi alle får flate avgifter (som rammer likt; du betaler like mye, totalt uavhengig av evne). 

 

Dette visste vi at ville måtte komme.

Jeg synes det er ganske ironisk at folk klager over økte bom-avgifter, samtidig som de stemte på Høyre eller FRP. (Dersom de stemte annerledes; OK, da kan man få klage!) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snip

 

Jeg stemmer ikke på etablerte partier så jeg bør da få klage på det meste :)

Og ja, jeg er enige i at Høyre/FRP regjeringen kun tjener de aller rikestes interesse. Samtidig har jeg ikke noe til overs for venstresiden heller, av mange grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...