Jump to content
tommbrr

VW Passat 1.9 tdi 101hk lav motorkraft

Recommended Posts

Blir ikke klok på hva som er årsaken til at motoren mister kraft ved gasspådrag. (Etter utallige søk i forumstråder)
Bilen går noe ustabilt på tomgang og har problemer med å gire, spesielt ved lave hastigheter. Automat.
Har gjort en del søk og tenker jeg skal få lest av feilkoder hos fagfolk, uten at jeg er overbevist på at det skal gi meg så mye mer informasjon.

Motorlampa lyser og ved gasspådrag høres det likt ut som i denne videoen (https://www.youtube.com/watch?v=r4u4jEWHRZY)
Det er ingen farge på eksos, men er redd for at det er turboen som er gåen. et varsel sier "Emissions workshop"

Ønsker tips på om det kan være slanger, sensorer, ventiler, EGR etc. som forårsaker en samme type lyd som i video.

Takk for svar :)

Edited by tommbrr

Seriøst? Du tror ikke det vil gi noe mer informasjon om du leser ut koder? Det at motorlampa lyser betyr at det ligger koder klare til å leses ut. De gir ofte ganske spesifikke koder og gjerne nøyaktig hvilken del som enten er gåen eller ikke virker helt som den skal.

Men hvis du vil lade opp delekanonen og bare fyre løs så er jo det også en mulighet.

• Like 1

Feilkoder:

P0402 - EGR "A" Flow Excessive Detected
P0101 - Mass or Volume Air Flow Sensor "A" Circuit Range/Performance
P0118 - Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit Hight

P0402... egr ventilen din lukker ikke, rens eller bytt

P0101... mest sannsynlig følgefeil pga egr ventilen

P0118... bytt temp sensor, du kan gjerne kjøpe 2 sensorer:) ... de ryker ofte